Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Norbert
#1236658
Hej,

Har ett problem med Remote Start via Appen, det går att starta bilen men så fort telefonen slocknar och låser sig så stängs bilen av, ska det vara så?
Användarvisningsbild
av Perra83
#1236679
Norbert skrev:Hej,

Har ett problem med Remote Start via Appen, det går att starta bilen men så fort telefonen slocknar och låser sig så stängs bilen av, ska det vara så?
Kan du ändra hur länge motorn ska gå? 15 minuter är max.
av Norbert
#1236689
Perra83 skrev:
Norbert skrev:Hej,

Har ett problem med Remote Start via Appen, det går att starta bilen men så fort telefonen slocknar och låser sig så stängs bilen av, ska det vara så?
Kan du ändra hur länge motorn ska gå? 15 minuter är max.
Tack, hittade inställningen, var inställt på 5 min , nu har jag ändrat till 15, hoppas det är löste problemet :-)-)
av permikael
#1236991
joysam skrev:Varför startar man motorn 15 minuter innan avfärd?

Ingen värmare i bilen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kör kanske korta sträckor så att batteriet inte hinner ladda?
Vill få varme i ratten och stolen när man hoppar in i bilen?
Eller vill få bilen sval på sommaren :D

Offtopic: men blev lite besviken att våran v40 med VEA motor och automat inte har ERS, då det hade passat frugan och barnen perfekt med endast 2minuter bilfärd till förskolan, nu på vintern just för att få bilen varm...
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1236992
Tomgångskörning brukar vara tillåtet max 1-2 minuter i de flesta kommuner.
Att låta bilen stå igång i 15minuter blir ren miljöförstöring.

Med värmare så ingår ju även parkeringsklimat så man kan vädra ur kupén på sommaren.
Sedan finns det lite tvivel på reningen om värmarna men det är ju iaf tillåtet obegränsat antal minuter.
Användarvisningsbild
av Dex
#1239476
Det riktigt tråkiga är när bilen stått ett par dagar och gått ner i "viloläge" för att spara batteri.
Då är det omöjligt att starta varken fjärrstart eller parkeringsvärmare.
Det påstås att det tar 1-2 timmar innan bilen tar emot kommandot från VOC-appen i de fallen.
Jag har provat och vänta på svar från bilen upp till 8tim.
Händer inte ett dugg fastän batteri och bränsle är helt ok..
Det är bara till att gå ut i kylan och till bilen och starta värmaren manuellt. :cry:
Det är faktiskt jätte-dåligt.
Tänk om man är på resa och vill värma upp bilen innan man kommer tillbaka?
Volvo borde lösa det på något bättre sätt.(premium? :lol: )
Användarvisningsbild
av Perra83
#1239477
Låsa upp går ju inte... men om man försöker och sedan låser igen. Då håller man kanske bilen vaken längre.
Men står det i manualen hur länge bilen kan stå innan den går ned?
Användarvisningsbild
av Dex
#1239493
Perra83 skrev:Låsa upp går ju inte... men om man försöker och sedan låser igen. Då håller man kanske bilen vaken längre.
Men står det i manualen hur länge bilen kan stå innan den går ned?
Så här står det:
Viloläge
När bilen inte använts på mer än 14 dagar sätts Volvo On Call-systemet i viloläge (Stand by). Genom att starta bilen så återaktiveras systemet och du får tillgång till Volvo On Call-tjänsterna igen.

Men detta verkar ju gå in redan efter 2dagar.
Får meddelande att bilen ej kan ta emot kommandot.
Väldigt störande faktiskt.
Hittade detta nu i manualen:
Funktionerna ska vara tillgängliga i 5 dygn.
Därefter en gång per timme de 17 efterföljande dygnen.
Efter totalt 22 dygn är systemet avstängt tills man startar bilen.
Verkar som jag får reklamera det hos ÅF.
av xc60bob
#1280033
Jag upplevde samma problem med min. Den hade gått i viloläge då jag försökte ställa in en timer, den vägrade ta emot kommandot. Bilen hade då stått i en vecka. Ska lämnas in 13/11 för bryderier med farthållaren, dom får se över viloläget då också.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]