Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
#1236046
Trodde jag skulle få ha en bil, för en gångs skull, med helt tysta och fina trimpaneler. I synnerhet nu med SPA och hela steget upp på premiumskalan. Icke då.

Har hört oljudet vid telefonsamtal och podradiolyssnande, sannolikt en jobbig frekvens i mellanregistret som kommer när inte så mycket annat "döljer" det hela.

Blir att åka till dealern och claima en ny trimpanel... En V60 jag hade för ett gäng år sedan hade 5 par främre trimpaneler innan vi var klara. Yay.
Extremt gnällig kund, jag vet, men det ska vara TYST och fritt från sån här skit.

MY18 XC60:


Gamla godingen, V60 MY12 (visserligen lite värre med lågfrekventa toner, men ändå):
Användarvisningsbild
av Derank
#1236050
Det där är och har alltid varit ett lotteri på Volvo. Min förra v70 2012 knakade tom vid acceleration och inbromsning. Nuvarande xc60 2016 är helt tyst än så länge.

Men det är bara att lämna in och hoppas på det bästa.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av leiwi
#1236057
hållundan skrev:Trodde jag skulle få ha en bil, för en gångs skull, med helt tysta och fina trimpaneler. I synnerhet nu med SPA och hela steget upp på premiumskalan. Icke då.

Har hört oljudet vid telefonsamtal och podradiolyssnande, sannolikt en jobbig frekvens i mellanregistret som kommer när inte så mycket annat "döljer" det hela.

Blir att åka till dealern och claima en ny trimpanel... En V60 jag hade för ett gäng år sedan hade 5 par främre trimpaneler innan vi var klara. Yay.
Extremt gnällig kund, jag vet, men det ska vara TYST och fritt från sån här skit.

MY18 XC60:


Gamla godingen, V60 MY12 (visserligen lite värre med lågfrekventa toner, men ändå):
Har haft ett tiotal NYA Volvo av olika modeller , det är en bra och trygg bil med många fördelar MEN till premiumklassen har Volvo låååååång väg kvar :roll:
Användarvisningsbild
av hållundan
#1236126
Derank skrev:Det där är och har alltid varit ett lotteri på Volvo. Min förra v70 2012 knakade tom vid acceleration och inbromsning. Nuvarande xc60 2016 är helt tyst än så länge.

Men det är bara att lämna in och hoppas på det bästa.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Onekligen ett lotteri. Tyvärr. Märkligt att det inte är bättre utfall på grejerna ändå mtp alla kvalitetsrutiner och grejer som finns.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1236127
leiwi skrev:Har haft ett tiotal NYA Volvo av olika modeller , det är en bra och trygg bil med många fördelar MEN till premiumklassen har Volvo låååååång väg kvar :roll:
Är väl tyvärr så att det fortfarande är en väg att vandra. Tycker ändå, efter snart två veckor i en SPA-bil att det är ljusår bättre, total sett, upplevelsemässigt, solidetsmässigt, ljudmässigt osv. högre "premium"känsla jämfört med tidigare vagnar.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1237038
Fanns tydligen en kampanj på detta redan. Känt problem med andra ord. Tröttsamt, men bra att det är känt, eller nåt.

Blir att skumtejpa halva trimpanelen 26/3. Yay.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]