Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1235819
Hej!

Jag hämtade ut min nya XC60 igår och är precis som er andra supernöjd!
En liten sak irriterar mig dock. Varje gång jag startar motorn så är den automatiska start/stoppfunktionen aktiverad. (A)
Går den att koppla bort permanent i någon meny?
#1235957
Det tar ju lite tid att vänja sig men sen tänker man inte på det och det går faktiskt köra fram och stanna vid en korsning utan att motorn stängs av genom att jobba med bromsen förutsatt att det är en automatare.
Känn dig för lite så ger det sig.
Jag störde mig på det i början men till slut så stängdes motorn bara när jag ville det och många gånger kändes det bra att den stängdes.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1236005
Magnus-B skrev:Det tar ju lite tid att vänja sig men sen tänker man inte på det och det går faktiskt köra fram och stanna vid en korsning utan att motorn stängs av genom att jobba med bromsen förutsatt att det är en automatare.
Känn dig för lite så ger det sig.
Jag störde mig på det i början men till slut så stängdes motorn bara när jag ville det och många gånger kändes det bra att den stängdes.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur lyckas du med detta? Motorn stannar innan ens bilen gör det för mig. Behöver inte trampa ner hårt på bromsen för att den ska stänga av.
#1236011
Mjukvaran är kanske uppdaterad så motorn ska stanna tidigare men min v70 höll jag precis så den gled fram lite så stannade inte motorn men det kräver lite avstånd till framförvarande sen efter ett par "glid" så höll den sig igång.
Tycker absolut inte du ska koppla bort något då det är en trevlig funktion som minskar avgaser kring boende och andra människor som rör sig kring bilarna sen blir det ju tyst och behagligt när man väntar på grönljuset iallafall om man kör diesel.
#1236016
Magnus-B skrev:Mjukvaran är kanske uppdaterad så motorn ska stanna tidigare men min v70 höll jag precis så den gled fram lite så stannade inte motorn men det kräver lite avstånd till framförvarande sen efter ett par "glid" så höll den sig igång.
Tycker absolut inte du ska koppla bort något då det är en trevlig funktion som minskar avgaser kring boende och andra människor som rör sig kring bilarna sen blir det ju tyst och behagligt när man väntar på grönljuset iallafall om man kör diesel.
Håller med, saknar funktionen när jag kör Saaben.
#1236033
Om ni tycker det är jobbigt med att motorn stängs av tidigare på grund av Start/Stopp så kör i Sportläge för er som har automat. Den stängs inte av där. Eller se till att ECO + knappen inte är intryckt för er med VEA motorn. Där står i instruktionerna att motorn kan stängas av tidigare om denna är intryckt.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]