Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1235496
Nu när det är så satans kallt ute går ju bränslevärmaren väldigt ofta. Jag hade ju VOC/värmare på min gamla D4 VEA XC70 och där tyckte jag inte att man noterade ljudet från värmaren speciellt mycket (klart att den lät, men inget konstigt).

Men, nu på XC60n tycker jag att värmaren tickar/klickar riktigt mycket när den är i drift.
Någon mer som upplever denna typ av ljud? Normalt? Ska försöka dra en YT-film på det senare idag.
Användarvisningsbild
av X3JA
#1235577
Jag kör iofs en T8, men upplever också klickande ljud vid förvärming. Är det samma ljud som för dig?

[youtube]4cQeWqjgPKY[/youtube]
Senast redigerad av 1 X3JA, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Dex
#1235722
Låter lite konstigt störande ljud om man tittar på filmen.
Men huvudsaken är ju att den fungerar bra förstås.
#1235845
X3JA skrev:Jag kör iofs en T8, men upplever också klickande ljud vid förvärming. Är det samma ljud som för dig?

[youtube]
[/youtube]


ser ni youtube-videon ovan?
Det är exakt samma ljud jag upplever. Verkar ju vara default då, men det låter ju inget vidare direkt.
#1235921
Det som är märkligt är att volymen kan variera så mycket. Min förra BMW lät hur mkt som helst, nuvarande Passat hörs inte tickandet annat än om jag står på knä precis vid pumpen.

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]