Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Runberg
#1234180
Hej!
I morse när bilen öppnades och speglarna åkte ut så fortsatte vänster sidospegel förbi "standardläge" och stannade lite riktad framåt. Är det någon som vet vad man kan göra?
/Petter
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1234184
Provat att trycka på att dra in/ut de?

Annars så kanske en natt i varmgarage löser det om du inte redan har testat det
Användarvisningsbild
av X3JA
#1234189
Runberg skrev:Hej!
I morse när bilen öppnades och speglarna åkte ut så fortsatte vänster sidospegel förbi "standardläge" och stannade lite riktad framåt. Är det någon som vet vad man kan göra?
/Petter
Sidospegeln fungerar uppenbarligen inte som den ska. Dra till verkstaden och få den fixad!
av Runberg
#1234193
Ringde servicetekniker som sa att på vintern så ska man bocka ur "automatisk infällning av spegel", så de inte går sönder. Har någon hört detta tidigare? Vad jag har sett så har ju nästan alla den funktionen igång även på vintern...
av Exyzäta
#1234196
Säger sig ju ganska självklart att vatten och snö som blir till is kan göra skada och spränga sönder eller blockera funktionen. Se bara på vad som hände med Titanic.
av Runberg
#1234198
Blockera kan jag hålla med om, men att något skulle sprängas sönder tycker jag låter överdrivet. Då är det ju i såfall tveksamt om man överhuvudtaget ska köra bil när det är minusgrader...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1234202
Åk in och få det fixat på garantin..?
Användarvisningsbild
av SvenB
#1234216
Runberg skrev:Blockera kan jag hålla med om, men att något skulle sprängas sönder tycker jag låter överdrivet. Då är det ju i såfall tveksamt om man överhuvudtaget ska köra bil när det är minusgrader...
Prova med att försiktigt dra spegeln bakåt. Även icke automatiskt infällbara speglar går ju att vika in manuellt. Kan vara så att din spegel bara har kommit ur läge.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1234328
Håller med föregående, stänger av när vintern närmar sig... Haft samma problem, lät som backspegeln skulle knäckas av isen och motorn i spegeln bara fortsatte arbeta, verkar inte finnas något motståndsskydd så efter den fadäsen så är funktion AV vintertid!
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]