Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Utrustningsvariant

Momentum
3
7%
Inscription
19
46%
R-Design
19
46%
#1233977
Rösta på Utrustningsnivå av XC60.

Det vore kul om du kunde motivera ditt svar. Ekonomi är en tråkig avgörande faktor - vi vill väl bara veta vad som är snyggast och bäst enligt dig. Momentum finns endast med som val, eftersom det är enda versionen som tillåter tygklädsel. Eller kanske något mer..? Jag har valt inställning som tillåter att du ångrar dig och vill byta svar.

Tramsigt? Kanske. Men det vore ändå kul att höra just ditt motiv till ditt val. (Även drömval)
(För det går väl i tråden också? Eller?)
#1233988
Jag är egentligen en Inscription-kille, men det är något med XC60 som gör att designen plötsligt stämmer så fantastiskt bra med R-design. Det är som att bilen från början ritades som R-dsign, och att Inscription blivit påhittat efteråt.

XC60 R-design är helt sjukt snygg! Det är min motivering.

Side note: På XC40 är det ännu mer utpräglat att R-design är det snyggaste valet. På en V90 tror jag att jag föredrar Inscription.
#1233994
Inscription tycker jag ser luxusiös ut med den snygga front grillen bland annat och stolarna.
R-design är också fin ,men frontgrillen den ser billig ut.
Sedan är jag tveksam till materialet i stolarna på R-design,tror att de kommer se slitna och använda snabbare än Inscriptions stolarna.
Därav mitt val.
#1233995
R-designen i mitt fall då jag är sugen på Nappa-/nubuckklädseln, vill ha sportstolarna samt sportratten. Tror också att sportchassiet gör bilen lite stadigare - har bara lånat/testkört Momentum och Inscription ännu.

Både Inscription och R-design tycker jag är "lika snygga" men på olika vis. En mörk bil är riktigt snygg i Insciptionutförande med kromlisterna. Svåra val minsann... för att inte tala om val av motor :wink:
#1234609
För mig är det ett dilemma. Jag har beställt en R-Design, men jag vill egentligen ha Blond-inredningen, ljust tak, linear lime inlägg, alla kromdetaljerna och Bursting Blue exteriörlack på samma gång. Synd att man blir låst till vissa val om man väljer respektive, sk utrustningsval.

För övrigt skulle jag vilja att XC60n hade en konkav utformning av grillen. Ser mycket tuffare ut - som på V90n och XC40n. Det är ju det där fina arvet efter P1800 jag vill ha...

Edit: Skulle inte stå "som på V90n och XC60n" utan XC40n.
Senast redigerad av 1 betterlead, redigerad totalt 0 gånger.
#1235399
betterlead skrev:För mig är det ett dilemma. Jag har beställt en R-Design, men jag vill egentligen ha Blond-inredningen, ljust tak, linear lime inlägg, alla kromdetaljerna och Bursting Blue exteriörlack på samma gång. Synd att man blir låst till vissa val om man väljer respektive, sk utrustningsval.

... ... ...
Du kan plussa på sportchassiet och fixa andra fälgar till en Inscription kanske så får du en kompromiss och personlig bil.
Jag ville ha nappaskinn med sportstolarna men se det gick ju inte heller. Blir en R för min del iaf.
#1235495
Det vore intressant att få veta, varför de inte låter folk välja sina egna önskade konfigurationer. Jag kan förstå vissa produktionpraktiska saker, men stolar? Färg?

Ventilerade nappa-sportstolar - japp, det vore väl något det.
#1235580
För XC60 R-Design och för XC90 Inscription. Var från början inställd på att jag skulle beställa en XC60 Inscription eftersom jag tyckte den var fantastisk i XC90. Men det är något med XC60 som gör att jag tycker R-design passar bättre och då föll valet på R-design men jag bytte ut stolarna till ventillerade stolar.
Som någon skrev, varför finns inte Ventilerade nappa-sportstolar?
Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]