Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Norbert
#1228443
Är det endast T8 som har Orrefors växelspak, isåfall varför?

Går det byta ut den vanliga till en Orrefors ifall man ej har en T8?
Användarvisningsbild
av X3JA
#1228492
TS har fått svar på frågan, så jag passar på att låna tråden lite.


var bör man åka för att se produktionen/utställning av "crystal eye"-glaset som används i växelspaken?
av VolvoSpa
#1228552
Växespakarna tillverkas i Orrefors fabrik i Glasriket. Gjuts i batcher så produktionen är inte igång hela tiden om du vill vara säker på att få se den. Var där i somras mycket kul!
av UnleashFusion
#1297190
Hottentotte skrev: mån 04 feb 2019, 21:15 Hej, någon som vet om man kan ”köpa och uppgradera” en V60 2016 med en Orrefors växelspak?
Tackar
/h
tror inte det går, om man nu inte köper en t8, samt tror jag det inte går att byta ut den vanliga växelspaken till den orrefors som om det vore plug&play som det gick på dom v70 08-16
av Gorban
#1297204
VolvoSpa skrev: lör 27 jan 2018, 10:30 Växespakarna tillverkas i Orrefors fabrik i Glasriket. Gjuts i batcher så produktionen är inte igång hela tiden om du vill vara säker på att få se den. Var där i somras mycket kul!
Orrefors glasbruk är ju nedlagt sedan något år men varumärket finns kvar och glaset tillverkas i Kosta glasbruk.
av sx3000
#1297261
Är det bara jag som tycker kristallspaken nästan är en showstopper?
Hade man kunnat välja bort den, hade jag nog faktiskt gjort det!
av popnit
#1297393
sx3000 skrev: tis 05 feb 2019, 11:15 Är det bara jag som tycker kristallspaken nästan är en showstopper?
Hade man kunnat välja bort den, hade jag nog faktiskt gjort det!
Jag förstår inte varför du tycker det?
Den är vacker och är nästan det ända som skiljer i inredningen mot en som inte är T8
Jag tycker att det är solklart att något sticker ut när man väljer en lite ”finare” modell.

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Bilens inställningar (konton, ID, VIN osv): […]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]

V70 motor till 850

Läste precis att de använder olika typer[…]