Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1227536
Så vitt jag kan se på officiella data är hybriderna inte ändrade vad det gäller emissioner/förbrukning/effekt vilket borde betyda att dom i alla fall än så länge är utan partikelfilter. Kanske dom släpar efter till årsmodellbytet då det troligen varit viktigare att ta "de andra" först..

/Thomas
#1227548
PartyNordmann skrev:Om man skulle lita på artikeln så gäller AdBlue endast för D5 XC60 och D5 XC90 fram till vecka 17. Dock visar Bygg din Volvo att även D4 för respektive har AdBlue numera.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Möjligt att det hinner införas innan bilar som beställs nu levereras...kan det vara skälet ?

/Thomas
#1227550
Funk skrev:
PartyNordmann skrev:Om man skulle lita på artikeln så gäller AdBlue endast för D5 XC60 och D5 XC90 fram till vecka 17. Dock visar Bygg din Volvo att även D4 för respektive har AdBlue numera.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Möjligt att det hinner införas innan bilar som beställs nu levereras...kan det vara skälet ?

/Thomas
Tvek, då samtliga dieslar V90 och V90CC har Euro 6, Euro 6 - TEMP i Bygg din Volvo.
Dom får efter vecka 17.

Räknar med att jag får tanka AdBlue i min D4 som jag hoppas kommer snart.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1227595
rojo8515 skrev:XC 60 T8 har den nu även partikelfilter till bensinmotorn?

http://teknikensvarld.se/volvo-nu-med-p ... kt-564431/
Som så ofta förr, halkade tråden off topic. Det gällde ju inte dieselmotorerna.

Jag fråga Volvos kundtjänst och svaret var: T8-bilarna ligger ännu tryggt under gränsvärdena för supermiljöbil. Så nej, i dagsläget inget partikelfilter planerat för bensinmotorn på T8:an.
Dörrlås V-fram

Har indikering på att min förardör[…]

Lösa yttre backspeglar

För er som undrar är problemet lokaliser[…]

Dashcam i v90

Hej, lyfter tråden då jag tänkte[…]

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]