Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pemijux
#1225303
Hej!
Efter hårda förhandlingar med chefen har jag lyckats få ihop nedanstående specifikation på ny bil. Någon som kan ge mig lite synpunkter eller förslag på andra val? Jag behöver hålla mig inom ca 515.000 kr före rabatter. Kör ca 2.500 mil /år.

XC60 T5 II AWD Inscription
Svart 019 (solid)
Automat AWTG—81 SC AWG
Läder komfort Blond/Charc RA40
Svart innertak
Tonade rutor
Dekorinlägg Metal mesh
Klimatpaket VOC
Teknikpaket
Halvautomatisk dragkrok
av VolvoSpa
#1227382
Jag hade bytt awd mot en fwd och gått upp till teknikpaket pro. Backkamera och Head-up tycker jag är ett mycket kompetent substitutet mot awd!
av PartyNordmann
#1227384
I och med «tight» budget; funderat på att speca upp en Momentum?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lövet
#1227389
Byt färg till nån beige/grå metallic om du kör så mycket. Den kommer vara svart i 20 minuter efter varje tvätt :(

Om behöver "offra" något skulle jag valt bort svarta innertaket.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1227627
Ilduce77 skrev:Backkamera hade jag tagit.

Hade inte valt bort awd.
Är backkameran verkligen nåt att ha? Har nog inte åkt med en enda där man faktiskt ser något i displayen för att kameran är så jävla skiten 10 månader om året?
av Lövet
#1227671
Enbart på modeller där kameran fälls in skulle jag välja det. Oanvändbar annars 8 månader om året.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1227674
Jag tycker kameran är guld och skulle inte vilja vara utan.

Även om den blir lite skitig så fyller den sitt syfte i
90 procent av fallen. Avstånd till bakomvarande, som gör att man vågar köra närmre än med bara parkeringssensorerna.

Sen kommer man närmre trottoaren utan att riskera att skrapa fälgarna mot kanten.

Nackdelen med kamera är att man blir sämre på ovanstående i samma takt som man börjar lita på kameran.. :)
av carambas
#1231127
Det är fint: Läder komfort Blond/Charc RA40

...MEN...

det tar in färgen från dina byxor (jeans, etc) Kolla hur det ser ut i DEMO bilar där folk sitter varje dag för att känna.

Man inser att kameran är billig när man måste fixa scratchen från den lilla sten muren bredvid den första parkering plats :(

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]