Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bojohan
#1225095
Hej, har haft min xc60 i 3 månader, jättenöjd men följande har hänt ca 10 gånger: exempelvis när jag stannar för rött ljus eller har stannat för att parkera så går handbromsen in, det är då omöjligt att köra iväg utan att slå av motorn och starta om bilen, extremt irriterande, tog upp det med Rejmes som hade fått liknande klagomål, har uppdaterat mjukvaran men felet består. Vad ska jag göra?..
Användarvisningsbild
av Dex
#1225114
Bojohan skrev:Hej, har haft min xc60 i 3 månader, jättenöjd men följande har hänt ca 10 gånger: exempelvis när jag stannar för rött ljus eller har stannat för att parkera så går handbromsen in, det är då omöjligt att köra iväg utan att slå av motorn och starta om bilen, extremt irriterande, tog upp det med Rejmes som hade fått liknande klagomål, har uppdaterat mjukvaran men felet består. Vad ska jag göra?..
Låter som du har automatisk parkeringsbroms aktiverat.
Enligt manual:
1 Tryck på Inställningar i toppvyn.
2 Tryck på My Car->Parkeringsbroms och fjädring.
Avmarkera Automatisk aktivering av parkeringsbroms.
För stannar motorn vid rött ljus så går parkeringsbromsen in automatiskt.
Men om du släpper bromsen så startar motorn och du sedan gasar på så tror jag den släpper automatiskt.(ej testat själv ännu)
av Bojohan
#1225616
Tack, jag testar att stänga av automatbromsen, antar att P-bromsen ändå går in då jag lägger växeln i P.

Johan
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]