Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
#1223002
X3JA skrev:Säljare/annons som ljuger. Vanligt förekommande :)
Jag såg en Blocketannons för en XC60 -14 där det stod 40-60....
Det vill man ju inte ha
av riha
#1223052
Samma sak med v90, helt jävla idiotiskt med 40/60 istället för 40/20/40. Puckon som "sparar in" på en så viktig detalj. Detta är det jag mest stör mig på min v90 mot min föregående v60.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1223055
riha skrev:Samma sak med v90, helt jävla idiotiskt med 40/60 istället för 40/20/40. Puckon som "sparar in" på en så viktig detalj. Detta är det jag mest stör mig på min v90 mot min föregående v60.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fungerar inte genomlastningsluckan...?
av Jspeed
#1223058
betterlead skrev:
X3JA skrev: I broschyren över XC60 står det någonstans att luftfjädring är standard i "Inscription" -modellerna. Om jag nu minns det rätt. Rejält lurigt, men knappast medvetet.
Luftfjädring var standard på T8 Inscription på bilar som producerades före v.46 -17, dock till ett merpris motsvarande tillägget för luftfjädring. Volvo hade inte det förstärkta dynamic-chassit klart från start, T8:an väger ju ca 250 kg mer än övriga. T8 R-design som har sportchassi såldes däremot från start utan luftfjädring.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1223061
Kör hela tiden med mittendelen fälld i min V60 så vi ser hundarna bakom vänstra ryddstödet i bagaget. Även lite längre föremål får sticka in där och även två sitter bra i baksätet.
av Eiko
#1223064
Hadde 3 delat på min flerbruksbil, en vw touran. Vil ikke si at jeg savner dette så mye egentlig. Gjennomlastingsluken fungerer godt på min T8. Selv om 40/20/40 er mer praktisk så er ikke det avgjørende om jeg skal kjøpe bilen eller ikke.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1223086
Jspeed skrev:
betterlead skrev:
X3JA skrev: I broschyren över XC60 står det någonstans att luftfjädring är standard i "Inscription" -modellerna. Om jag nu minns det rätt. Rejält lurigt, men knappast medvetet.
Luftfjädring var standard på T8 Inscription på bilar som producerades före v.46 -17, dock till ett merpris motsvarande tillägget för luftfjädring. Volvo hade inte det förstärkta dynamic-chassit klart från start, T8:an väger ju ca 250 kg mer än övriga. T8 R-design som har sportchassi såldes däremot från start utan luftfjädring.
Tack för upplysningen.
Användarvisningsbild
av SammeH
#1223136
Jag tror inte det var något som Volvo snålade på, utan ren lathet. Jag tror att man främst fokuserade på knapparna för att fälla ned stolarna. Och kom sedan på: " men oj, hur löser vi 40/20/40 nu då? " äsch, vi löser det med en plastig skidlucka i mittenstolen bara så är det inget mer med det. Det instressanta här är det faktum att t.ex Volkswagen lyckades lösa detta, i Passat så får man både 40/20/40 och knappar för att fälla. ( dock inte lika snyggt gjort som i V90 men ändå ) och Passat är ju ändå mycket billigare än V90 så lite skam där får jag väl säga.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av mikebike
#1223910
fjohan82 skrev:
riha skrev:Samma sak med v90, helt jävla idiotiskt med 40/60 istället för 40/20/40. Puckon som "sparar in" på en så viktig detalj. Detta är det jag mest stör mig på min v90 mot min föregående v60.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fungerar inte genomlastningsluckan...?
Inte för flera par skidor med stavar, inte heller för ett par bössor i fodral...
av Malmstroem
#1223922
Som sagt. Den lilla patetiska genomlastningslucka fungerar inte för fyra par skidor. Vi åker rätt ofta iväg fyra personer med skidorna mellan barnen i baksätet. Det fungerar utmärkt med 40/20/40.

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]