Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eiko
#1223064
Hadde 3 delat på min flerbruksbil, en vw touran. Vil ikke si at jeg savner dette så mye egentlig. Gjennomlastingsluken fungerer godt på min T8. Selv om 40/20/40 er mer praktisk så er ikke det avgjørende om jeg skal kjøpe bilen eller ikke.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1223086
Jspeed skrev:
betterlead skrev:
X3JA skrev: I broschyren över XC60 står det någonstans att luftfjädring är standard i "Inscription" -modellerna. Om jag nu minns det rätt. Rejält lurigt, men knappast medvetet.
Luftfjädring var standard på T8 Inscription på bilar som producerades före v.46 -17, dock till ett merpris motsvarande tillägget för luftfjädring. Volvo hade inte det förstärkta dynamic-chassit klart från start, T8:an väger ju ca 250 kg mer än övriga. T8 R-design som har sportchassi såldes däremot från start utan luftfjädring.
Tack för upplysningen.
Användarvisningsbild
av SammeH
#1223136
Jag tror inte det var något som Volvo snålade på, utan ren lathet. Jag tror att man främst fokuserade på knapparna för att fälla ned stolarna. Och kom sedan på: " men oj, hur löser vi 40/20/40 nu då? " äsch, vi löser det med en plastig skidlucka i mittenstolen bara så är det inget mer med det. Det instressanta här är det faktum att t.ex Volkswagen lyckades lösa detta, i Passat så får man både 40/20/40 och knappar för att fälla. ( dock inte lika snyggt gjort som i V90 men ändå ) och Passat är ju ändå mycket billigare än V90 så lite skam där får jag väl säga.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av mikebike
#1223910
fjohan82 skrev:
riha skrev:Samma sak med v90, helt jävla idiotiskt med 40/60 istället för 40/20/40. Puckon som "sparar in" på en så viktig detalj. Detta är det jag mest stör mig på min v90 mot min föregående v60.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fungerar inte genomlastningsluckan...?
Inte för flera par skidor med stavar, inte heller för ett par bössor i fodral...
av Malmstroem
#1223922
Som sagt. Den lilla patetiska genomlastningslucka fungerar inte för fyra par skidor. Vi åker rätt ofta iväg fyra personer med skidorna mellan barnen i baksätet. Det fungerar utmärkt med 40/20/40.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]