Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dex
#1222306
Jag har provat lite med "fotswipe" funktionen.
Fungerar alltid att öppna med den.(oavsett vilket håll man sveper ifrån)
Men ibland trilskas den att stänga, vet inte om det är all smuts som förorsakar detta på vintern.
Jag svepte från höger sida över mitten och bort till vänster sida.(fungerar sämst)
Märkte sedan att det fungerar bättre att svepa från "vänster sida till höger" istället.
Sedan läste jag idag på en av volvos sidor att man tydligen ska göra "en spark i luften under bilen på vänster sida om mitten".(har ej hunnit prova detta ännu)
Tydligen sitter sensorn till vänster om mitten.
Kanske kommer någon nyare mjukvara längre fram så det inte är så känsligt från vilket håll man sveper.
Vad har ni för erfarenheter av det?
Användarvisningsbild
av Dex
#1222313
robbanberg skrev:




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack så mycket!
Det var ett bra tips robbanberg. :)
Hade inte en aning om att det fanns den varianten med "under vä bakskärm också"
Ska prova båda sätten.
Återkommer vilket som fungerar hos mig.
Det är bra vi får lite fart på vår XC60 -18 tråd i forumet också. :)
Det har blivit mycket ny teknik i de nya bilarna så det behöver vi alla.
Användarvisningsbild
av Dex
#1222321
Var ute och provade nu eftersom jag blev nyfiken. :)
Så här verkade vara:
Man måste tydligen ha foten någonstans mellan vänster avgasrör och mitten av bilen och åtminstone halva höjden från asfalten upp till bilens underrede.
Fungerar på hela det området.
Innan svepte jag längs asfalten och då fungerade det lite sämre.
Bra med forum ibland där vi kan hjälpa varann. :)
av Jspeed
#1222336
En ganska snabb sparkrörelse, rakt in under bilen, den får inte vara för långsam kanske ca 1s. Ett bra siktmärke är parkeringsensorn till vänster om mitten. En riktig användbar funktion som jag tycker fungerar mycket bra på XC60, dock saknar jag att insynsskyddet inte är elektriskt.
av Apjon
#1222370
Jspeed skrev: dock saknar jag att insynsskyddet inte är elektriskt.
Det håller jag med om, jag tycker dessutom att mitt är riktigt krångligt att föra fram och tillbaka, igår lossnade det dessutom under färd... Saknar det elektriska jag hade på förra bilen.....
Användarvisningsbild
av Dex
#1222812
Jspeed skrev:En ganska snabb sparkrörelse, rakt in under bilen, den får inte vara för långsam kanske ca 1s. Ett bra siktmärke är parkeringsensorn till vänster om mitten. En riktig användbar funktion som jag tycker fungerar mycket bra på XC60, dock saknar jag att insynsskyddet inte är elektriskt.
Stämmer bra det att sparkrörelsen inte får vara längre än 1 sek.
Är den längre så bryr den sig inte.
Det var det felet jag gjorde.
Angående insynsskyddet så kan man öppna det snabbt genom "en snabb klapp" på ytterkanten av insynsskyddet.
Då öppnas det.
Men stänga det måste man göra manuellt.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]