Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wirke
#1227827
betterlead skrev:Hoppas, hoppas. Det såg ut så i dokumentet, ja. Då skulle man få en rejält förbättrad räckvidd. Endast 50 l känns ju annars något klent.

Bra detektivarbete, Wirke!
Ja, men Volvo kunde ju haft 70 l tank som standard över hela linjen, kan man tycka.

Nagelfar man samma dokument lite till ser man att det kommer en manuell D3 150 hk som ligger ca 3000 EUR under motsvarande D4.
Sedan verkar man erbjuda ett Haraman&Kardon paket samtidigt som det dyrare B&W paketet också finns kvar. Hmm...märkligt...
av Wirke
#1229160
Det fanns ju ytterligare intressanta grejer i den prislistan om man gräver vidare. Vad jag förstår blir följande också nytt för T8:

Predictive Efficiency: verkar vara att optimera elektriska drivningen baserat på slutdestinationen, kombineras med Sensus navigationen. Audi har väl något liknande koncept i deras Predictive Efficiency Assist.

Active Noise Control med Engine Order Enhancement/Reduction: lär väl vara brusreducering och någon form av justeringsmöjlighet av motorljudet (i kupén?).

Mycket teknik blir det...
Användarvisningsbild
av janischka
#1230976
Någon som vet när Volvo kommer uppdatera till MY19 konfig på "Bygg din Volvo"?
Stämmer det verkligen att det är 7-8 månaders leveranstid på XC60 T8?
Användarvisningsbild
av betterlead
#1231037
Det kan nog stämma. Tyvärr. Den låg på ca 6-7 månader när jag jag lade min order den 14 december. Eftersom produktionen av MY19 först drar igång igen i april, så lär kön till T8:an bli längre och längre och längre... Så ja, 7-8 månader låter inte helt orimligt - men det är bara spekulationer, ingenstans får man 100%-iga svar.
Vi som beställt EX90

Inte för mig. Plastig interiör. Liten s[…]

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]