Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eiko
#1218739
Fikk min T8 for 2 uker siden. Fulladet batteri da viste en rekkevidde på 32 km. Rekkevidden har langsomt økt til 37 km etter flere oppladninger men ikke lengre. I dag ble bilen fulladet og viser igjen 32 km. Det gjorde det på Onsdag også.

Tar det litt tid før et batteri bygger seg opp til maks kapasitet slik at dette er normalt? Kjenner jeg ikke er helt fornøyd. Det har vært kaldt de siste dagene og temperaturen har ligget på ca minus 5.
av Johnny123
#1218827
Har hatt min T8 i 3 uker. Hvis det er kallt så går den kortere på batteri, går mere ström då det er kallt eller så finns det mindre kapacitet då det er kallt. Jeg har ca 35 km "i teorien".
av Eiko
#1218877
Tok ut laderen i dag når det var ca 45 min til toppladning ifølge VOC. Rekkevidde sto da på 37 km. Vil tro rekkevidden hadde blitt 40 km hadde jeg ladet ferdig. Så da er det på riktig vei...opp☺
Användarvisningsbild
av chezENGH
#1219624
Jeg har hele tiden ladet til 35 km ved Hybrid-modus. Om jeg bytter til Pure står det 40 km på fulladet bil.
Det gjelder også når det er kuldegrader ute.
Jeg har laget en egen profil basert på Pure, men med varmeapparat. Det gir meg 40 km start og god EV-økonomi.


XC60 R Design T8
Kråkerøy, Norge
av Eiko
#1227872
En liten update på denne. Fremdeles ikke helt fornøyd med ladekapasiteten. Sjelden jeg får ladet opp til 40 km i pure og funderer litt på hvorfor.

Som oftest har jeg 28 km i hybrid og 33 km i pure. Det har vært veldig kaldt siden jeg hentet ut bilen den 1. Desember så jeg har tenkt at dette kan være en forklaring. Men ladingen/kapasitet går litt opp og ned selv ved samme temperatur. En dag med temperatur på minus 3 hadde jeg en rekkevidde på 35 km i hybrid. Dagen etterpå, ved eksakt samme temperatur hadde jeg 29 km i hybrid. Er det noen logisk eller teknisk forklaring på denne differansen i rekkevidde ved samme forhold og hvorfor jeg ikke oppnår 40 km?

I dag er det pluss 5 ute. Rekkevidde ved fullt ladet batteri er.....33 km. To ganger siden 1. Desember har jeg oppnådd 40 km.
Användarvisningsbild
av macula
#1238282
Imorgon hämtar jag min Xc60 inscription t8. Vet inte om jag kommer somna ikväll :D
Jag undrar om någon kan ge mig svar på om man får två laddkablar. En med schuko/typ2 och den andra kabeln med typ2/typ2? Hade varit kanon.
Nu räknar jag timmar ......
av Fadeaway
#1238741
Jag har iofs en V90 T8 men har också upplevt varierande uppskattad räckvidd på el. Detta började efter att bilen i februari fått den senaste mjukvaran inlagd och var inget som jag tänkt på innan dess. Nu kan det variera mellan 31 och 40km i hybrid och +5 på det i pure. Jag misstänker att de har gjort ngn ändring i mjukvaran som försöker uppskatta rangen lite "smartare" men i verkligheten blir det mest förvirrande tycker jag.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1238762
Tänk på att värmaren ska vara på en stund innan för att nå så långt som möjligt med el. Förklimatiseringen kan både värma och kyla batterierna vid behov.
av Eiko
#1238855
macula skrev:Imorgon hämtar jag min Xc60 inscription t8. Vet inte om jag kommer somna ikväll :D
Jag undrar om någon kan ge mig svar på om man får två laddkablar. En med schuko/typ2 och den andra kabeln med typ2/typ2? Hade varit kanon.
Nu räknar jag timmar ......
Jeg fikk med bare en ladekabel. Med schuko/typ2.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]