- sön 26 nov 2017, 14:24
#1214391
Hej,
Vad är mest idealt att köra sin T8 med för inställning?
Om vi börjar med växelförarens läge - finns det någon anledning att inte alltid ha växelföraren i läge "B"? Jag har läst både manual och googlat efter information. Vad skulle nackdelen kunna vara att köra på läge B? OM det inte finns nackdelar, förstår jag inte varför de ens har ett läge "D" och ett läge "B"?
Vid vanlig körning på landsväg (jag har 15 mils pendling till jobbet), kopplar ni då ur batteridriften helt (Hold) för att spara det tills ni kommer in i tätort igen? Men fungerar då fyrhjulsdriften på vintern?
Jag tar gärna emot lite inställningstips ifrån er som haft T8 ett tag. Tack
Vad är mest idealt att köra sin T8 med för inställning?
Om vi börjar med växelförarens läge - finns det någon anledning att inte alltid ha växelföraren i läge "B"? Jag har läst både manual och googlat efter information. Vad skulle nackdelen kunna vara att köra på läge B? OM det inte finns nackdelar, förstår jag inte varför de ens har ett läge "D" och ett läge "B"?
Vid vanlig körning på landsväg (jag har 15 mils pendling till jobbet), kopplar ni då ur batteridriften helt (Hold) för att spara det tills ni kommer in i tätort igen? Men fungerar då fyrhjulsdriften på vintern?
Jag tar gärna emot lite inställningstips ifrån er som haft T8 ett tag. Tack