Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
#1211210
Var och provkörde en XC60 T8 i helgen. Vart lite förvånad över hur lätt det var att få bra rabatt. Fick en offert på 10% rakt av, även på paketen utan att ställe en fråga eller förhandla.

Men, till sakfrågan. B&W, hur tycker ni att det låter i XC60? Jag tycker inte alls att jag fick till ljudet speciellt bra. Tycker det låter extremt mycket bättre i 90-serien. Skiljer det sig något mellan systemen? Känns inte alls som det är samma tryck i det, men ändå kostar det lika mycket.
Användarvisningsbild
av Derank
#1211239
i den prisklassen får man lätt 10%, det gör de flesta. Sedan är det slutpriset du ska gå efter, procenten säger inte allt-
av KristianO
#1211261
Angående b&w så får jag lov att hålla med. Grymt besviken, visst ett rent ock fint ljud. Jag hade nog hoppats mer på tryck!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av KristianO
#1211485
Precis man skall inte glömma att ÅF har ”fri” prisättningen. Byggde en bil på nätet och jämförde med Bilia. 4% högre pris, så 10% va egentligen 6...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av KrilleW
#1211520
De två handlare jag fick offert från tillämpade bägge två Volvos rekommenderade pris. Det som skilde dom åt var att den ena handlare gav 10% på paket medan den andra inte gjorde det.

Finns säkert marginal att prata till sig någon procent eller två ytterligare.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1211605
KrilleW skrev:Var och provkörde en XC60 T8 i helgen. Vart lite förvånad över hur lätt det var att få bra rabatt. Fick en offert på 10% rakt av, även på paketen utan att ställe en fråga eller förhandla.

Men, till sakfrågan. B&W, hur tycker ni att det låter i XC60? Jag tycker inte alls att jag fick till ljudet speciellt bra. Tycker det låter extremt mycket bättre i 90-serien. Skiljer det sig något mellan systemen? Känns inte alls som det är samma tryck i det, men ändå kostar det lika mycket.
Vilken bil jämför du med när du refar till 90-serien? S/V90 eller XC90?

Det är ingen skillnad i systemen som sådana, även om det säkerligen är tunat annorlunda beroende på kupéns volym, dörrarnas volym mm.
av KrilleW
#1211633
hållundan skrev:
KrilleW skrev:Var och provkörde en XC60 T8 i helgen. Vart lite förvånad över hur lätt det var att få bra rabatt. Fick en offert på 10% rakt av, även på paketen utan att ställe en fråga eller förhandla.

Men, till sakfrågan. B&W, hur tycker ni att det låter i XC60? Jag tycker inte alls att jag fick till ljudet speciellt bra. Tycker det låter extremt mycket bättre i 90-serien. Skiljer det sig något mellan systemen? Känns inte alls som det är samma tryck i det, men ändå kostar det lika mycket.
Vilken bil jämför du med när du refar till 90-serien? S/V90 eller XC90?

Det är ingen skillnad i systemen som sådana, även om det säkerligen är tunat annorlunda beroende på kupéns volym, dörrarnas volym mm.
När jag skriver 90-serien så menar jag just - 90-serien. Dvs. både S/V90 och XC90.
Att det inte skiljer något mellan systemen är inte korrekt. 90-serien har 19 högtalare, medan XC60 har 15 st.
av Eiko
#1211704
Har bestilt en xc60 uten B&W. Prisen på 30000 var etter min mening ganske høy. Har inte lysnat på originalstereon og vet ikke om det er noen stor forskjell. Men bilen er en T8 så man får med subwoofer for litt mere tryck☺.

Noen som vet hvilket merke originalstereon er? Harman Kardon?
av Eiko
#1217741
Da har jeg fått bilen og må si at det er rett så bra trykk i originalstereon og god kvalitet på lyden. Etter å ha lysnat på begge to må jeg si at 30 tusen ekstra for b&w ikke er verdt pengene.

Men dette er min subjektive mening.
av CuteLunatic
#1217779
Jag har inte lyssnat på B&W i just XC60:n. Men, jag har testat i alla 90-serie bilar, och jävlar va bra det låter. Skall dock tilläggas att jag är ljud-nörd. Volvo har dock de bästa originalhögtalarna också, jämfört med tyskarna. Om man vill lita på recensionerna. Men som ovan säger, detta är till viss del subjektivt. :D

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]