Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1210299
Norbert skrev:Men gillar man inte den här skiftningen i färgen så kan nog solid funka fint? Bilder på volvo med solid vit?
Det går inte att jämföra färgskiftningen rättvist på bild, du måste se den live. Metallicen är riktigt läcker live, och som många andra skriver så är soliden väldigt platt. Men ja såklart det är smaksak, men åk till en eller flera volvobilhallar, dom ha säkerligen bägge färgerna inne på bilar :)
#1210315
Ja, det går inte att fånga intrycket av en metalliclack i en statisk bild eftersom skillnaden är just att den "lever".

Intrycket är dock att smuts är ett allmänt problem på vita bilar oavsett metallic eller inte. Speciellt vintertid.
Kör själv solidsvart av hävd och trodde att svart var en smutskänslig färg tills jag fick en vit lånebil....
#1210319
dfa skrev:Ja, det går inte att fånga intrycket av en metalliclack i en statisk bild eftersom skillnaden är just att den "lever".

Intrycket är dock att smuts är ett allmänt problem på vita bilar oavsett metallic eller inte. Speciellt vintertid.
Kör själv solidsvart av hävd och trodde att svart var en smutskänslig färg tills jag fick en vit lånebil....
Gillade min V70 solid vit.. Det som lyfte färgen lite var toningen bakom B-stolpen. Kontrasten med det mörka och vitt gillade jag.
2015-01-09 13.27.59.JPG
2015-01-09 13.27.59.JPG (359.06 KiB) Visad 1849 gånger
2015-01-09 13.26.58.JPG
2015-01-09 13.26.58.JPG (242.45 KiB) Visad 1850 gånger
#1210377
Rillee skrev:Jag tycker också att solfilm gör sig riktigt bra på en vit bilBild
Jo det blir bra.. Den där bile kör du bara på bana med förstår jag.. Främre sidorutorna ser tonade ut.
(eller är det en synvilla för att det är mörkt i bilen?)
#1210387
joel80 skrev:
Rillee skrev:Jag tycker också att solfilm gör sig riktigt bra på en vit bilBild
Jo det blir bra.. Den där bile kör du bara på bana med förstår jag.. Främre sidorutorna ser tonade ut.
(eller är det en synvilla för att det är mörkt i bilen?)
Det är bara en synvilla, har ingen solfilm där framme.
#1210391
:)

Gillar dom där fälgarna du har också..
På mina vinterfälgar till V70in hade jag plastidippat mina svarta.. Men dom var ändå lite tråkigare än dom där.

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]