- tor 21 dec 2017, 10:30
#1219906
Hade jag haft deg skulle luftfjädringen hamnat högst på krysslistan, men det blev tillräckligt dyrt som det blev ändå. :)
betterlead skrev:Jag förstår att det är intressant att få reda på fakta, men är det inte en lite underlig tanke, att välja en bilmodell med större markfrigång och sedan vilja betala för en option som sänker bilen? Då kan man väl köpa en vanlig V60 eller invänta den nya som säkert kommer nästa år.Från min sida är jag inte alls intresserad att få bilen lägre, bara lite hårdare i sättningen. Har blivit riktig gubbe sedan min "låga" V60 R-design, till en hög (fint i- och ursteg) XC70 och nu snart en ännu högre XC60. Så från min synvikel tycker jag enkom det är positivt att markfrigången är densamma iom detta option och att bilen förhoppningsivs blir mer direkt.
Mina två senaste Volvo V70 var utrustade med sportchassi. (R-Design) och det var ingen bra combo när man körde på gropiga och sönderkörda vägar och gator. (T ex Lunds gatustensbelagda gator) Det var en enorm skillnad när jag "gick över" till min första BMW med adaptivt chassi. Som natt och dag - som att jämföra med att köra med eller utan däck på fälgarna. Lätt överdrift, men det var verkligen stor skillnad.
Den order jag nyligen lagt på en XC60 T8 har jag självklart specat med luftfjädring. Den gör enorm skillnad på både komfort och körstabilitet.
Hade jag haft deg skulle luftfjädringen hamnat högst på krysslistan, men det blev tillräckligt dyrt som det blev ändå. :)
2005 P12 T5 AWD - Såld | 2012 Y352 D2 R-Design - Inbytt | 2015 Y381 D4 Sport - Inbytt | 2018 V426 T5 - Inbytt | 2021 V426 T6 Recharge R-design - Nuvarande