Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1208562
SvenB skrev:
least skrev:...står det säkert någon annan i kö som gärna tar en bil med kortare kötid.
Bild
av least
#1208694
SvenB skrev:Självklart skall man försöka. Men jag ser inte speciell framgångschans med det som privatperson. Om de låter affären gå tillbaka står det säkert någon annan i kö som gärna tar en bil med kortare kötid.
Allting beror självklart hur man lägger upp diskussionen och vilka förutsättningar man har som person, men att vara privatkund är ingen nackdel.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1208714
least skrev:
SvenB skrev:Självklart skall man försöka. Men jag ser inte speciell framgångschans med det som privatperson. Om de låter affären gå tillbaka står det säkert någon annan i kö som gärna tar en bil med kortare kötid.
Allting beror självklart hur man lägger upp diskussionen och vilka förutsättningar man har som person, men att vara privatkund är ingen nackdel.
Självklart kan man även som privatkund ha möjlighet att få kompensation. Men det är nog vanligare som företagare, exempelvis taxiägare. Där kan ju den försenade leveransen bli inkomstbortfall. Som privatperson har du färre möjliga orsaker varför du ska ha kompensation
Användarvisningsbild
av snowi
#1209831
Har aldrig varit med om en bilaffär där man blivit "lovad" ca leveranstid.

Vad som helst kan hända i produktionen och då blir tekniskt sätt nästan alla bilar försenade.

Själv hade jag motsatt problem, min XC60 Classic blev 10v för tidig vilket ställde till det då jag blev ståendes med 2 bilar, men man får bita i det sura äpplet och vänta!

Då är det säkert sulfaterat. Ett t[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Ja att beställa hos Autodoc är som ett l[…]

Startproblem varm motor S70

Hej! Jag har sedan en tid tillbaka skaffat mig en[…]

jag hade 2+1 fel... dels hade EGR saggat ihop och […]