Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KristianO
#1207066
Ni som kör nya XC60, har ni homelink knappar under backspegeln?
Går det att få?




Skickat från min iPhone med Tapatalk
av least
#1207117
Homelink är väl alltid ett tillval?
Så har det varit på tidigare modeller.
av KristianO
#1207131
Hittar dock inte tillvalet, förutom i manualen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av X3JA
#1207141
På min förra bil (Lexus NX 300h) var det typ standard i USA, medan säljaren här i Sverige hade inte hört talas om något sådant.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1207159
På sidan 156 i världens minst lästa bok står:
HomeLink®*26, och längst ner på sidan står: 26 Gäller vissa marknader.

Det kanske inte finns för svenska bilar..?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1207208
XC90_Executive skrev:Till 90-modellerna finns det homelink. Hittar inget till XC60.
Min port, en Hörnan med "snabböppning", går inte att programmera till homelink. Jag tror, vet dock inte, att fjärrkontrollerna börjar bli för avancerade. Säkerheten i fjärrkontrollerna blir mer och mer viktig för tillverkarna och kunderna.
av KristianO
#1207214
Jag har en Crawford port med en Magic 1000 motor och den skall ha stöd för Homelink.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Perra83
#1207226
EbbevonVolvo skrev:
XC90_Executive skrev:Till 90-modellerna finns det homelink. Hittar inget till XC60.
Min port, en Hörnan med "snabböppning", går inte att programmera till homelink. Jag tror, vet dock inte, att fjärrkontrollerna börjar bli för avancerade. Säkerheten i fjärrkontrollerna blir mer och mer viktig för tillverkarna och kunderna.
Har samma jag med och köpte fjärr som sitter i 12V uttaget, klockrent.
Enklare portöppkare går på en annan frekvens och då funkar Homelink.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1207297
Homelink finns med olika frekvenser ,olika för Europa och USA
Portstyrning finns också med lika frekvenser bla 315 och 433 MHz
China MFL använder ofta 315 MHz


Det kan vara lite svårt att hitta rätt men om man börjar med att kolla portstyrningens frekvens
Och jag har för mej att Homelink för USA marknaden använder 315mhz och Europa 433mhz

Jag har Homelink i backspegeln och sköter både porten och belysningen i garaget med den, men helt lätt var det inte att få det att lira

Enligt Homelink support skall Homelink klara sk tvåstegsverifiering ( avancerad kodning)

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]