Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KristianO
#1207306
leiwi skrev:Homelink finns med olika frekvenser ,olika för Europa och USA
Portstyrning finns också med lika frekvenser bla 315 och 433 MHz
China MFL använder ofta 315 MHz


Det kan vara lite svårt att hitta rätt men om man börjar med att kolla portstyrningens frekvens
Och jag har för mej att Homelink för USA marknaden använder 315mhz och Europa 433mhz

Jag har Homelink i backspegeln och sköter både porten och belysningen i garaget med den, men helt lätt var det inte att få det att lira

Enligt Homelink support skall Homelink klara sk tvåstegsverifiering ( avancerad kodning)
Lite kort, hur löste du det? Köpte lös spegel och bytte själv?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Perra83
#1207311
De snabba Hörmann har 868MHz och jag fick aldrig fram att det skulle funka.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1207313
Perra83 skrev:De snabba Hörmann har 868MHz och jag fick aldrig fram att det skulle funka.
Samma här. Och priset gjorde ingen glad, så jag beställde av porttillverkaren för runt 400 kr.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1207356
EbbevonVolvo skrev:
Perra83 skrev:De snabba Hörmann har 868MHz och jag fick aldrig fram att det skulle funka.
Samma här. Och priset gjorde ingen glad, så jag beställde av porttillverkaren för runt 400 kr.
Hörmann HSZ1 heter min fjärr med en knapp. Den finns med fler knappar om man vill styra ex 2 portar.
Brutal räckvidd på dom.
Nya Gogogate 2 för appstyrning fungerar också finfint. Gogogate 1 fick ja inte att funka efter ett telefonbyte sen ville appen uppdatera sig men det gick inte.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1207358
EbbevonVolvo skrev:
Perra83 skrev:De snabba Hörmann har 868MHz och jag fick aldrig fram att det skulle funka.
Samma här. Och priset gjorde ingen glad, så jag beställde av porttillverkaren för runt 400 kr.
Oki , då är no homelink ute ur bilden

868 mhz används av många trådlösa "hemmalarm" kanske finns den något smart lösning där om man har hemmalarm vill säga

Men skulle man nu trots allt vilja använda sig av homelink så får man gå vägen via en Nexa WRR-1 som ansluts till portens anslutning för "knapp" och sedan använda Homelink ( europa 433mhz) att manövrera Nexan , lite pill men å andra sidan funkar det ju med alla portar oavsett fabrikat
av Lövet
#1207362
Är bekvämligheten med 1 fjärr mindre verkligen värd den säkerhetsminskningen? Vill påstå att Hörmanns fjärrkontroller är krypterade av en anledning. Litar betydligt mer på dem än på Nexa...
av KristianO
#1207548
Men om jag förstår allt rätt så kan man programmera homelink knappen i bilen och ersätta befintlig fjärr direkt mot porten. Är denna anslutning mindre säker? Varför ha en lös fjärr i bilen när man kan få den integrerad i backspegeln?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1207592
KristianO skrev:Men om jag förstår allt rätt så kan man programmera homelink knappen i bilen och ersätta befintlig fjärr direkt mot porten. Är denna anslutning mindre säker? Varför ha en lös fjärr i bilen när man kan få den integrerad i backspegeln?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är så att vissa portar INTE går att styra med homelinken. Detta troligen p.g.a att dessa portar har högre säkerhet än vad homelinken är gjord för/klarar av. Om porten du ska styra kan styras med homelinken, så är den lika säker som en fjärrkontroll som medföljer porten.
Ursäkta om jag gjorde dig "fundersam".
Men det jag menade var att Volvo kanske slutat med homelink för att den inte kan styra alla portar?
av Lövet
#1207598
Varför inte bara slå till på en diskret fjärrkontroll till?
http://webbshop.mellbygarage.se/garagep ... rr-hormann

Bild
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1207688
Lövet skrev:Varför inte bara slå till på en diskret fjärrkontroll till?
http://webbshop.mellbygarage.se/garagep ... rr-hormann
Nu hade TS en Crawford port med en Magic 1000 motor som har stöd för Homelink. Men den liknar den jag har till min Hörnan. :wink: :lol: :lol:

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]