Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
#1213993
Lövet skrev:Ljudkvalitet främst
Ljud över bluetooth har väll i princip varit lossless de senare åren genom aptx protokollet?
(vet inte om dagens bilar stödjer HD varianten, vanliga aptx är ganska grovt komprimerad)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1214004
Min erfarenhet är att den bästa ljudkvalitén uppnås med Spotify-appen via Sensus ("Extrem" kvalité vald i appen). Gäller både B&W och High Performance. Jag har slutat helt att använda Apple CarPlay. Kör alltid Spotify via appen.

I Sensus finns ju även radio-appar. Funkar supersmidigt!
Användarvisningsbild
av chrisrolex
#1214488
Ja, jag är också en som ifrågasätter Apple CarPlay till Volvo Sensus. Volvo har lagt otroligt mycket resurser på R&D för att få till ett så bra system som möjligt. Att utforma ett helt nytt system och gå från många fysiska knappar till ett fåtal knappar kräver en hel del eftertanke. Och Volvo har både fått ris och ros för systemet.
Mycket som CarPlay har finns i Sensus.
T.ex. Spotify, navigation, skicka destinationer mellan mobil och bil, röststyrning och mycket mer.
Sen är det väl en delad mening om gemene man tycker att det är snyggt att Apple CarPlay blir enbart ett fönster likt i datorn som inte går att maximera ut.

Tycker att telefonspegling passar bäst till bilar som täcker hela infotainmentskärmen. Eller har ett infotainment som inte är bra utformat, det är också en billig kostnad att få navigation istället för bilens inbyggda. Kört med CarPlay i bilar som Golf, Passat och Ford Galaxy.
av KristianO
#1214562
Den enda anledningen i dagläget är att köra en Jailbreak och därmed kunna köra film i skärmen. Ändå gott att köra lite Netflix när man väntar i bilen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Falken79
#1236507
Lyfter frågan igen, har en kollega som ska ta ut en ny Volvo och jag kan inte motivera varför han ska ha Apple CarPlay/Android auto.

Så länge det kräver sladdanslutning tror jag definitivt inte folk kommer nyttja de få fördelar som kanske finns.
Användarvisningsbild
av NorskT8
#1236657
PartyNordmann skrev: - Åker kanske 10 gånger till Norge och då blir det skönt med norsk radio via TuneIn (flera artiklar som säger att radio i Norge är bättre i app än i DAB)
Denne skjønte jeg ikke. TuneIn laster du jo rett inn i Sensus, trenger ikke CarPlay av den grunn. For øvrig fungerer DAB veldig bra de fleste steder i Norge. Jeg bruker aldri TuneIn i områdene der jeg kjører.


Sent from my iPhone using Tapatalk
av PartyNordmann
#1236660
NorskT8 skrev:
PartyNordmann skrev: - Åker kanske 10 gånger till Norge och då blir det skönt med norsk radio via TuneIn (flera artiklar som säger att radio i Norge är bättre i app än i DAB)
Denne skjønte jeg ikke. TuneIn laster du jo rett inn i Sensus, trenger ikke CarPlay av den grunn. For øvrig fungerer DAB veldig bra de fleste steder i Norge. Jeg bruker aldri TuneIn i områdene der jeg kjører.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nei, det var før jeg visste at det fantes som egen app i Sensus. Bra research... Nå er det for sent, men skal gi en oppdatering om en ukes tid om jeg synes det er verdt det. Henter bilen på tirsdag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fjädermellsnlägg

Den sitter inte som standard på alla å[…]

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]