Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Falken79
#1236507
Lyfter frågan igen, har en kollega som ska ta ut en ny Volvo och jag kan inte motivera varför han ska ha Apple CarPlay/Android auto.

Så länge det kräver sladdanslutning tror jag definitivt inte folk kommer nyttja de få fördelar som kanske finns.
Användarvisningsbild
av NorskT8
#1236657
PartyNordmann skrev: - Åker kanske 10 gånger till Norge och då blir det skönt med norsk radio via TuneIn (flera artiklar som säger att radio i Norge är bättre i app än i DAB)
Denne skjønte jeg ikke. TuneIn laster du jo rett inn i Sensus, trenger ikke CarPlay av den grunn. For øvrig fungerer DAB veldig bra de fleste steder i Norge. Jeg bruker aldri TuneIn i områdene der jeg kjører.


Sent from my iPhone using Tapatalk
av PartyNordmann
#1236660
NorskT8 skrev:
PartyNordmann skrev: - Åker kanske 10 gånger till Norge och då blir det skönt med norsk radio via TuneIn (flera artiklar som säger att radio i Norge är bättre i app än i DAB)
Denne skjønte jeg ikke. TuneIn laster du jo rett inn i Sensus, trenger ikke CarPlay av den grunn. For øvrig fungerer DAB veldig bra de fleste steder i Norge. Jeg bruker aldri TuneIn i områdene der jeg kjører.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nei, det var før jeg visste at det fantes som egen app i Sensus. Bra research... Nå er det for sent, men skal gi en oppdatering om en ukes tid om jeg synes det er verdt det. Henter bilen på tirsdag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av filippb
#1236690
Jag körde carplay ett tag men såg inte heller så många fördelar. Siri är obrukbar, Apple Maps likaså. Spotify var väl ok men inte mer.

Kom just hem efter en vecka i fjällen och måste säga att Android Auto är otroligt mycket smidigare. Du kan röststyra Spotify från ratten med "spela Petter på Spotify" etc, köra Google Maps för bra POI:er eller ännu hellre Waze om du vill ta dig hem en dag som denna (phew).

Helt klart nöjd med AA, not so much med Carplay.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
av PartyNordmann
#1240158
PartyNordmann skrev:
NorskT8 skrev:
PartyNordmann skrev: - Åker kanske 10 gånger till Norge och då blir det skönt med norsk radio via TuneIn (flera artiklar som säger att radio i Norge är bättre i app än i DAB)
Denne skjønte jeg ikke. TuneIn laster du jo rett inn i Sensus, trenger ikke CarPlay av den grunn. For øvrig fungerer DAB veldig bra de fleste steder i Norge. Jeg bruker aldri TuneIn i områdene der jeg kjører.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nei, det var før jeg visste at det fantes som egen app i Sensus. Bra research... Nå er det for sent, men skal gi en oppdatering om en ukes tid om jeg synes det er verdt det. Henter bilen på tirsdag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Litt sen, men har nå hatt bilen et par uker og bruker Apple CarPlay hele tiden. Supersmidig for meg som bruker 90% av tiden min på Apple Music eller Podcast-appen. Surt at det ikke er trådløst? Nei, lader alltid mobilen i bilen uansett. Hadde den hatt støtte for trådløs ladning som i XC40, hadde villet se Apple CarPlay trådløst dog.

Verdt pengene? Antageligvis ikke, men jeg elsker layout og at jeg får opp appene i Sensus.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]