Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Falken79
#1206338
Jag har haft min XC60 i en vecka och har bara kopplat upp mig med Apple Carplay en gång, varför ska man ha det?

Jag har sim-kort installerat i bilens modem och egen WIFI hot-spot för ungarna att surfa genom. Bluetooth är alltid aktiverat på telefonen och kopplar alltid upp sig direkt till bilen för samtal.

Jag fattar inte vad jag betalat extra för när jag ändå använder bilens egna navigator och Spotify som är installerat i Sensus. Att man måste ansluta sladden för funktionen är ett stort minus.

Det jag vet inte fungerar är meddelandetjänsten, att läsa in / läsa upp SMS. Vad ska jag med det till...?

Kom gärna med tips om vad jag missar.
av Lövet
#1206341
Ljudkvalitet främst
Användarvisningsbild
av chezENGH
#1206343
Falken79 skrev:Jag har haft min XC60 i en vecka och har bara kopplat upp mig med Apple Carplay en gång, varför ska man ha det?

Jag har sim-kort installerat i bilens modem och egen WIFI hot-spot för ungarna att surfa genom. Bluetooth är alltid aktiverat på telefonen och kopplar alltid upp sig direkt till bilen för samtal.

Jag fattar inte vad jag betalat extra för när jag ändå använder bilens egna navigator och Spotify som är installerat i Sensus. Att man måste ansluta sladden för funktionen är ett stort minus.

Det jag vet inte fungerar är meddelandetjänsten, att läsa in / läsa upp SMS. Vad ska jag med det till...?

Kom gärna med tips om vad jag missar.
Tror du oppsummerer godt. Du har ikke glemt noe. Jeg har ikke Apple CarPlay, og da har jeg kun en USB-kontakt i midtkonsollet motfor dine to.


XC60 R Design T8
Kråkerøy, Norge
av PartyNordmann
#1206393
Jag har beställt med Apple CarPlay av två anledningar:
- Använder Apple Music inte Spotify
- Åker kanske 10 gånger till Norge och då blir det skönt med norsk radio via TuneIn (flera artiklar som säger att radio i Norge är bättre i app än i DAB)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Falken79
#1206413
Ok,

Apple Music och TuneIn har jag inte använt. Får kolla vad det är.

Ljudkvaliteten är jag nöjd med via Bluetooth och jag var rädd att jag gjort bort mig när jag inte valde subwoofer men det basar väldigt bra ändå.

Man ska nog inte köpa till det om man inte vet exakt ”fördelarna” med det.
av KristianO
#1206859
Med en jailbreakad telefon kan du dessutom köra all appar. Gott att köra Netflix när man väntar på frun eller barnen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Tjocken
#1206876
KristianO skrev:Med en jailbreakad telefon kan du dessutom köra all appar. Gott att köra Netflix när man väntar på frun eller barnen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Går det även i teorin att köra netflix eller liknande när man kör och inte bara när man står stilla? Ja jag vet det är väldigt olagligt etc etc.. men kul att veta ändå. :roll: :lol:
av JTL
#1213973
Jag har apple- CarPlay men kör som TS nästan aldrig det eftersom jag har simkort. Apparna tunein radio och spotify finns ju inbyggt.

Dessutom tycker jag det varit lite buggit. Fördel dock att ha siri, funkar väldigt bra.

T8 R-design
av dfa
#1213981
Valde det primärt istället för Navigation samt för att kunna använda den stora skärmen i bilen som gränssnitt med mobilen och mobilens appar istället för att sitta och pilla med en liten mobil eller de appar som kan laddas ner till bil som inte är mycket att ha.
Har dock inte testat ännu utan först om ett par veckor - kanske ångar mig...

Peking

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]

Byta larmsiren.

Bara att byta👍

Helt klart är ju att gränsen inte g&arin[…]