Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1205929
Sitter med ett dilemma, vad ska man välja eluppvärmd vindruta eller head up display? Ingen skillnad på priset förutom att man inte kan ha båda.

Aldrig haft en bil med head up display och är lite osäker ifall det inte är en manick man kanske använder de första två dagarna och sen glömmer bort. Medans eluppvärmd vindruta måste vara rätt skönt på vintrarna att frosta av vindrutan snabbt! Har iofs VOC men jag antar man kommer glömma att starta igång värmen inför varje färd.

Kan väl tillägga att jag använder aldrig navigationen i min nuvarande bil, har nog inte använt den en enda gång utan kör för det mesta via mobilen de enstaka gångerna jag behöver. Har inte heller någon tendens att sitta och kolla på hastigheten hela tiden.

Nå vad tycker ni?
#1205951
Du skriver att du har VOC.. Du kommer lära dig att starta den när det behövs.. Krävs ofta bara några minuter så är det isftitt. 10-15min när det är som kallast.
Sen kan du ju ställa tid för din vanliga avresetid också och behöver inte komma ihåg att starta en viss tid.

Jag skulle alltså köra Head Up Display.

Har du inte för vana att kolla hastighet kanske det är rätt bra att du får upp den framför dig. ;)
#1205956
Har ej VOC eller HUD i min V70, men har god vana av att sätta på timer. Har även hyrt bil med HUD och jag gillade det, så när jag beställde min XC60 var HUD och VOC två enkla val.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1205973
Kör du mycket med polariserade solglasögon kan HUD vara lite bortkastat.
#1206017
Bara tel eller via knapp i bilen.

Är Volvos HUD en "riktig", dvs den projiceras i vindrutan? I så fall, kör på det. Är det en sån där glasskiva som sitter precis ovanför instrumentbrädan kan du lika gärna låta bli. De är odugliga.
#1206030
En annan fråga, eftersom min far har ej VOC men ändå bränslevärmare, vilket val har han då? Jag skulle gärna även vilja ha en fjärris än bara förlita mig på en mobil för att starta igång värmen i bilen?

Jag har också en V60 T3 automat med 1,5-li[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]