Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1206034
Tidur och start via färddatorn.
Men Volvo har vissa fjärrkontrolls alternativ via nyckeln, både original och tredjeparts lite beroende på modell. Utan att veta exakt skulle jag tro att de som har VOC inte kan ha fjärr samtidigt men det är bara en gissning.

Varför så skeptisk mot mobilstart? För de flesta verkar de fungera hur bra som helst.
#1206055
Lövet skrev:Bara tel eller via knapp i bilen.

Är Volvos HUD en "riktig", dvs den projiceras i vindrutan? I så fall, kör på det. Är det en sån där glasskiva som sitter precis ovanför instrumentbrädan kan du lika gärna låta bli. De är odugliga.
Det är den riktiga..

Alltså inte den ala citroen.. :)
#1206058
Jag hade eluppvärmd ruta på min mondeo och det var fantastiskt. 2-3 min sen var det isfritt.

Har glömt att starta min VOC ett par gånger och ibland ska man iväg snabbt på ett ärende och då är det surt att behöva skrapa. Riskerar ju att repa rutan också.

Har också varit sugen på HUD, men det har ju varit lite strul med den vad jag har läst. Den glider iväg både upp och ner och an får justera i tid och otid. Eller så är det bara att man bara hör de röster som haft problem med den och de samlas här på forumet.. :)

Jag har svårt att välja. Har svurit några gånger om avsaknaden av elruta, men jag tror att jag fler gånger hade uppskattat att ha lite information i synfältet.

Lutar nog över till HUD för min del, men ingen självklarhet.. :)

Sköna i-landsproblem vi har.... :D
#1206134
HUD känns mer som en kul grej och när den inte fungerar med riktiga solglasögon då väljer jag värme i rutan.
Värmen i rutan gör sitt jobb väldigt bra speciellt när man glömt starta värmaren eller måste åka innan bilen hunnit bli varm. Snöslask och is smälter snabbt och torkarna går så fint på en ljummen ruta.

När det går att få båda väljer jag till HUD.
#1206156
Och jag kan inte med trådarna i rutan. Dom stör mig något så fruktansvärt! Men jag vet att jag är ganska ensam om det. Jag tror jag har för bra syn. :lol:
#1206175
EbbevonVolvo skrev:Och jag kan inte med trådarna i rutan. Dom stör mig något så fruktansvärt! Men jag vet att jag är ganska ensam om det. Jag tror jag har för bra syn. :lol:
+1


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1206216
konstigt att det inte går att få bägge ,borde ju gå att lösa kan man tycka ,stör slingorna projekteringen då lr,jag hade värme i rutan på en ford förut och var fantastiskt att ha, som många skriver så är det inte alltid man har kört igång värmaren när man ska någonstans lr om det bara blir kortturer så kan man inte ändå om man vill ha batteri kvar
#1206408
wetterstrom skrev:konstigt att det inte går att få bägge ,borde ju gå att lösa kan man tycka ,stör slingorna projekteringen då lr,jag hade värme i rutan på en ford förut och var fantastiskt att ha, som många skriver så är det inte alltid man har kört igång värmaren när man ska någonstans lr om det bara blir kortturer så kan man inte ändå om man vill ha batteri kvar
ja, HUD-reflektionen kommer störa föraren enormt när den blänker i el-slingorna. Jag märkte precis detta i bakrutans slingor när halvljusen från bilen bakom var nära.

Det är kanske samma problem som på 740.[…]

XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]