Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mac123
#1228290
CuteLunatic skrev:
mac123 skrev:Hej!

Har beställt en XC60 (T5 awd inscription) och har i och för sig rätt många veckor kvar till sista dagen för att göra ändringar, men jag funderar i huvudsak på två options och vill höra vad ni som fått och hunnit köra era bilar en tid har för erfarenheter...

1. Har 19" sommarhjul i min order men funderar på att uppgradera till 20", men är lite rädd för att det kanske blir betydligt sämre komfort (stötigare etc.) då jag inte valt till luftfjädring. Har ni erfarenheter av att köra 20" och ej ha luftfjädring - vad tycker ni om det? (att lägga till luftfjädring är inget alternativ för min del)

2. Massagefunktion i framstolarna, låter ju lockande... Har redan nappaläder så kostnaden är inte så mycket mer för detta tillval, men funkar det och använder man det??? Känner ju inte för att lägga pengarna på något man tröttnar på efter fem gånger... Vilka erfarenheter har ni?

Tack på förhand!
Har du ventilerat nappaläder? för det måste man ha om man ska välja till massage. För övrigt, så är massagen riktigt bra för att sitta i en bil, tycker jag. Men åk och testa det själv först :D
Ja, det stämmer - har ventilerat nappaläder i min spec. och har provat massagefunktionen kort vid provkörning, men är som sagt lite fundersam över om det är något man verkligen kommer att använda.... Är förstås individuellt, men är tacksam för all input!

Någon som kör 20" utan luftfjädring??!
av CuteLunatic
#1228293
mac123 skrev:
CuteLunatic skrev:
mac123 skrev:Hej!

Har beställt en XC60 (T5 awd inscription) och har i och för sig rätt många veckor kvar till sista dagen för att göra ändringar, men jag funderar i huvudsak på två options och vill höra vad ni som fått och hunnit köra era bilar en tid har för erfarenheter...

1. Har 19" sommarhjul i min order men funderar på att uppgradera till 20", men är lite rädd för att det kanske blir betydligt sämre komfort (stötigare etc.) då jag inte valt till luftfjädring. Har ni erfarenheter av att köra 20" och ej ha luftfjädring - vad tycker ni om det? (att lägga till luftfjädring är inget alternativ för min del)

2. Massagefunktion i framstolarna, låter ju lockande... Har redan nappaläder så kostnaden är inte så mycket mer för detta tillval, men funkar det och använder man det??? Känner ju inte för att lägga pengarna på något man tröttnar på efter fem gånger... Vilka erfarenheter har ni?

Tack på förhand!
Har du ventilerat nappaläder? för det måste man ha om man ska välja till massage. För övrigt, så är massagen riktigt bra för att sitta i en bil, tycker jag. Men åk och testa det själv först :D
Ja, det stämmer - har ventilerat nappaläder i min spec. och har provat massagefunktionen kort vid provkörning, men är som sagt lite fundersam över om det är något man verkligen kommer att använda.... Är förstås individuellt, men är tacksam för all input!

Någon som kör 20" utan luftfjädring??!
ja, alltså jag har inte fått min bil än, men jag valde till massage efter att ha testat det ett par ggr. Kollat recensioner på nätet och de flesta är tveksamma om dom ska ha massage, men när dom väl fått bilen så används den under varje tur. Inga enorma summor handlar om heller, om man ändå har ventilerade säten.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1228607
En fråga, är det någon som har tagit luftfjädring i kombination med R-design och 21" som vill dela med sig av sina erfarenheter? Har tom 8/2 på mig att ändra ordern och är lite kluven huruvida jag ska lägga till luftfjädring eller inte, om det ger sin rätt kontra det höga priset. Har åkt med det i XC90 och den gick som en dröm men är också en mycket större bil.
Användarvisningsbild
av Derank
#1228917
Är det luft runt om på 60in?

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1228980
Derank skrev:Är det luft runt om på 60in?

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Vad jag har förstått så ska det vara det, bygg din Volvo säger Aktivt four-c chassi så jag tolkar det som att det är luft runt om.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1228993
Enligt broschyren är det på alla fyra hjulen.
Screenshot_20180128-200508_crop_677x437.jpg
Screenshot_20180128-200508_crop_677x437.jpg (121.63 KiB) Visad 1613 gånger
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1230203
Spoiler »
Grattis, satan vad snygg med dem fälgarna i kombination med färgen!!! Trevlig helg och kör "lugnt" :)

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av Kingcool
#1230204
Spoiler »
Haha tack! Det sjuka är att den är ännu snyggare i verkligheten! Verkligen nöjd! :) Skall försöka behålla körkortet.. :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 30

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]