- mån 25 dec 2017, 18:44
#1220531
Men...
Massmedia skriver ju att alla dieselbilar snart ej får köra i diverse städer bland annat.
Detta kan ju lätt missuppfattas om man inte kollar upp det riktigt.
Euro 6 och Euro 5 klassade bilar får idag köra i Tysklands så kallade "Gröna Zoner" om man har införskaffat ett sådant miljömärke.
Vi har inte ens börjat med miljözoner ännu.
Jag har också fått frågan många gånger av bekanta:
Inte ska du köpa en ny dieselbil väl, man får snart inte köra dem i städerna?
Många tror ju så.
Det dröjer nog 15-20år till innan de blir förbjudna.(även nya bensin och alla gamla bilar som spyr ut avgaser).
Kanske ett förbud mot äldre bilar hade gjort mer nytta för miljön.
III skrev:Kanske borde inte vara i denna tråden?Dex skrev:Spännande, på vilket sätt är den påhittad?Eiko skrev:Besinhybrid er ok men D4 hybrid hadde vært mitt optimale valg for lavere forbruk på langkjøring. Er vel ikke mange av oss som egentlig har bruk for 407 hk.D4 eller allra helst D5 hybrid det hade varit optimalt. :)
Kommer väl aldrig att tillverkas pga dagens påhittade diesel hysteri.
Men...
Massmedia skriver ju att alla dieselbilar snart ej får köra i diverse städer bland annat.
Detta kan ju lätt missuppfattas om man inte kollar upp det riktigt.
Euro 6 och Euro 5 klassade bilar får idag köra i Tysklands så kallade "Gröna Zoner" om man har införskaffat ett sådant miljömärke.
Vi har inte ens börjat med miljözoner ännu.
Jag har också fått frågan många gånger av bekanta:
Inte ska du köpa en ny dieselbil väl, man får snart inte köra dem i städerna?
Många tror ju så.
Det dröjer nog 15-20år till innan de blir förbjudna.(även nya bensin och alla gamla bilar som spyr ut avgaser).
Kanske ett förbud mot äldre bilar hade gjort mer nytta för miljön.
XC60 D5 Polestar Engineered AWD AUT Inscription -2018
V40CC D4 Polestar Engineered AUT Summum -2016
V40CC D4 Polestar Engineered AUT Summum -2016