Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
#1227624
Dex skrev:
snowsucker skrev:Alltså, det här forumet och bilder... tänkte jag äntligen skulle bjuppa på två bilder men nej... här kommer en iaf!
9B06F3AE--4C0E6DAA760F.jpeg
Fin bil och bild.
Men var är emblemen?
Är det en D4 eller T5? :roll:
Givet att köra utan emblem!

@Snowsucker, fin bil! Jag ska försöka snika förbi handlaren där min star och väntar på mig... Givetvis utan emblem.
Användarvisningsbild
av Dex
#1227641
Varför är V O L V O emblemen kvar på bakluckan och samlar smuts när ni tagit bort de andra?
Halvfärdigt jobb ju? :lol:
Användarvisningsbild
av betterlead
#1227675
Ta bort emblem, är så 90-tal... :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1227677
snowsucker skrev:Alltså, det här forumet och bilder... tänkte jag äntligen skulle bjuppa på två bilder men nej... här kommer en iaf!
9B06F3AE-9641-4374-BB87-4C0E6DAA760F.jpeg
Väldigt snygg!

Jag hade också valt bort emblemen..
Användarvisningsbild
av Dex
#1227678
betterlead skrev:Ta bort emblem, är så 90-tal... :mrgreen:
Håller med där. :lol:
De flesta som tar bort emblemen brukar ha rätt motorsvaga bilar här hemma.
Däremot ex i tyskland brukade det vara tvärtom på 90-talet. :lol:
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1227703
Håller med om att det ser mer cleant ut där bak utan emblemen! Sen är det alltid kul när folk får fundera vad det är för motor :D
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1227734
hmm

Jag hade inte tänkt ta bort mina emblem då jag tycker de fyller sin plats på en ganska livlös ytan, men det såg ganska bra ut utan.
Blir kanske jobbigt med alla, får fundera lite ;(

T8, R-design, AWD, Polestar

Kör så det ryker!
Användarvisningsbild
av grillchips
#1227735
Om man väljer att ta optionen "Emblemlöst" från fabrik, får man ändå med de vid leveransen om man senare vill montera? Jag tyckte länge att det såg alldeles för naket ut utan emblemen på bakluckan på min V50, men ville senare prova hur det såg ut och jag tog bort dessa med enkelhet. Nu vill jag inte ha de på, men låter de sitta kvar på min beställda bil så kan jag ta ett ställningstagande efter att jag känt av det lite. Enklast så tänker jag.
av snowsucker
#1227766
För att förtydliga; jag har inte tagit bort några emblem utan valt bort dem från fabrik. Jag fick inte med emblemen ”löst” för att kunna montera dem senare.

Jag jobbat som grafiker och uppskattade den ”renare” looken utan emblem på en vit bil. Hade jag valt en annan färg på bilen hade jag kanske tänkt annorlunda.

Sedan gillar jag tanken på att ha en ”sleeper”, dvs de flesta antar att man har en snikvariant av motorn om man väljer bort emblemen :)

Jag har dock köpt polestar-uppdateringen (som inte är klar till nya D5-motorn än), och tänker faktiskt montera det blåa emblemet när optimeringen ska göras. Tror det kan se fint ut!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 30
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]