Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av niclasxc60
#1233358
Är det någon som vet om det kommer nått service åtagande för att blir så skitit inne i bakdörrarna på nya xc60 det stör mig så mycket det problemet fanns inte på gamla modellen.
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
#1233450
niclasxc60 skrev:Är det någon som vet om det kommer nått service åtagande för att blir så skitit inne i bakdörrarna på nya xc60 det stör mig så mycket det problemet fanns inte på gamla modellen.
Också intresserad av detta...
av snowsucker
#1233558
Tänkte bara tipsa om att Polestar-optimering nu är klar för de nya varianterna av motorerna som började produceras w47 i höstas. Fick min bil (D5)levererad utan optimeringen men har nu bokat tid för installation 1:a mars!
av ForceWalker
#1233612
Min bil har kommit till handlaren nu, får dock vänta till tisdag nästa vecka då de vill ha några dagar på sig att förbereda den.
"Den som väntar på något gott..." :D :D :D
Användarvisningsbild
av hållundan
#1233854
Idag var det dags! Fin vagn ändå. Första 15km med pilot assist var goa. Första som slog mig ändå var att halva bilen är obrukbar när man fraktar hjul. Men allright, sällan man gör det. Kommer dock krävas en avvänjningstid från XC70n...
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1233864
hållundan skrev:Idag var det dags! Fin vagn ändå. Första 15km med pilot assist var goa. Första som slog mig ändå var att halva bilen är obrukbar när man fraktar hjul. Men allright, sällan man gör det. Kommer dock krävas en avvänjningstid från XC70n...
Grattis, ser gärna en bild :D Är så taggad, 3-4 veckor kvar och begäret kan knappt åtgärdas... suck
Användarvisningsbild
av hållundan
#1233940
Volvordesign89 skrev:
hållundan skrev:Idag var det dags! Fin vagn ändå. Första 15km med pilot assist var goa. Första som slog mig ändå var att halva bilen är obrukbar när man fraktar hjul. Men allright, sällan man gör det. Kommer dock krävas en avvänjningstid från XC70n...
Grattis, ser gärna en bild :D Är så taggad, 3-4 veckor kvar och begäret kan knappt åtgärdas... suck
Här är den. Trötta vinterhjul, men någonstans fick det räcka. Dessa var tillräckligt dyra. :)
Fortsätt kämpa med väntan. Det är värt det.

Edit: Fick med ett datakort från Telenor på 5gb som jag tänkte sätta I. Frågan är egentligen, vad är vitsen med att köra med datakort? Jag har ingen nytta av att köra Wifi i bilen (just nu) då alla enheter som eventuellt kommer åka med i bilen har 3G/4G. Vad är det med för grejer som kan vara käcka med uppkoppling? Uppdateringar? Webradiosändingar? Hur mycket data kräver eventuell webradiolyssning? Kan ju göra det genom telefonen också där jag har I princip obegränsat med surf.

Säljaren bubblade något om connected safety? Det kan ju vara smutt att få upp, vill jag tro?

Kanske finns trådar om detta?
Bilagor
181433.jpg
181433.jpg (904.92 KiB) Visad 693 gånger
av Joffapoffa
#1233954
Plockade ut min XC60 T8 Inscription för två veckor sedan och är vansinnigt nöjd. Jämfört med förra generationens Volvo är dom här bilarna väldigt långt framme. Även jämfört med mina tidigare tyska bilar är den här bilen fantastisk.

Hade gärna lagt upp em bild men fattar inte hur man gör.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1233974
http://www.jagrullar.se/forum/faq.php#f33

Kolla om detta hjälper dig. Vi vill ju självklart se din fina T8:a!

Klicka på den kortade länken ovan,,,
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 30
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]