Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1233991
Spoiler »
Grattis till en riktigt fin bil! :-)-)
av CuteLunatic
#1233992
Idag lämnade jag in nuvarande bilen på service och fick en XC60 D5 inscription som lånebil. Fyfan, riktigt jävla trevlig bil... grattis till er som valt en fin bil :lol:
Användarvisningsbild
av Dex
#1233998
CuteLunatic skrev:Idag lämnade jag in nuvarande bilen på service och fick en XC60 D5 inscription som lånebil. Fyfan, riktigt jävla trevlig bil... grattis till er som valt en fin bil :lol:
Kört min D5 i 3 månader nu med vinterdäck.
Går som en dröm.(inga V90 symtom ännu) :lol:
Det enda man kan gnälla på är smutsen vid dörr/bakskärm.
Ska det vara snygg design så får man väl leva med det.
av pularn
#1234005
snowsucker skrev:Tänkte bara tipsa om att Polestar-optimering nu är klar för de nya varianterna av motorerna som började produceras w47 i höstas. Fick min bil (D5)levererad utan optimeringen men har nu bokat tid för installation 1:a mars!
Lite Off Topic fråga, ursäkta.

Jag fick levererat min V60 twin engine (hybrid) före Jul, hade beställt polestar, som var beställningsbar vid beställningen. Strax före leverans fick jag reda på att Volvo stoppat polestar till hybrid bilarna, hade med supermiljöbilskraven att göra. Säljaren hoppas på att det skall gå att fixa senare.

Vet någon om status för polestar till hybriderna?
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1234017
hållundan skrev:
Volvordesign89 skrev:
hållundan skrev:Idag var det dags! Fin vagn ändå. Första 15km med pilot assist var goa. Första som slog mig ändå var att halva bilen är obrukbar när man fraktar hjul. Men allright, sällan man gör det. Kommer dock krävas en avvänjningstid från XC70n...
Grattis, ser gärna en bild :D Är så taggad, 3-4 veckor kvar och begäret kan knappt åtgärdas... suck
Här är den. Trötta vinterhjul, men någonstans fick det räcka. Dessa var tillräckligt dyra. :)
Fortsätt kämpa med väntan. Det är värt det.

Edit: Fick med ett datakort från Telenor på 5gb som jag tänkte sätta I. Frågan är egentligen, vad är vitsen med att köra med datakort? Jag har ingen nytta av att köra Wifi i bilen (just nu) då alla enheter som eventuellt kommer åka med i bilen har 3G/4G. Vad är det med för grejer som kan vara käcka med uppkoppling? Uppdateringar? Webradiosändingar? Hur mycket data kräver eventuell webradiolyssning? Kan ju göra det genom telefonen också där jag har I princip obegränsat med surf.

Säljaren bubblade något om connected safety? Det kan ju vara smutt att få upp, vill jag tro?

Kanske finns trådar om detta?
Snyggt val och snygg färg, har vit jag med på ingång. Blir samma 18" vinter för mig med vid leverans, drar till Sälen över påsk och känns lite väl risky att glida upp med 21" sommar :)
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1234018
Joffapoffa skrev:Så där ja. XC60 T8 Inscription Osmium Grey 20”
568F4C9B-053C-4F67-9883-ACFB33C29B7F.jpeg
Insidan också. Maroon Brown med Linear Lime. Hade inte sett den kombon irl innan men det blev riktigt snyggt.
720DAA10-D298-43E9-A272-D37988CC59B0.jpeg
Den inredningen var riktigt riktigr snyggt, ser riktigt lyxigt!!! Grattis!
Användarvisningsbild
av hållundan
#1234204
Volvordesign89 skrev:Snyggt val och snygg färg, har vit jag med på ingång. Blir samma 18" vinter för mig med vid leverans, drar till Sälen över påsk och känns lite väl risky att glida upp med 21" sommar :)
Tack! :)

Vit är alltid rätt! Även om den som diskuterats på fler ställen, drar in mycket skit i nederdelen av bakdörrarna och jag tycker att hela baken blir bra mycket smutsigare än min tidigare XC70, men det kanske också berodde på att min XC70 var constant smutsig. :) Sälen med vinterostar är nog att rekommendera. :)
av Joffapoffa
#1234372
Volvordesign89 skrev:
Joffapoffa skrev:Så där ja. XC60 T8 Inscription Osmium Grey 20”
568F4C9B-053C-4F67-9883-ACFB33C29B7F.jpeg
Insidan också. Maroon Brown med Linear Lime. Hade inte sett den kombon irl innan men det blev riktigt snyggt.
720DAA10-D298-43E9-A272-D37988CC59B0.jpeg
Den inredningen var riktigt riktigr snyggt, ser riktigt lyxigt!!! Grattis!
Tackar. Med småbarn och hund kändes vitt lite för riskabelt. Men tråkigt att bara köra svart i en så fin bil. Men det blev jättebra så jag är grymt nöjd.
Användarvisningsbild
av mickepet91
#1235393
Jaha då fick man hämta pärlan då XC60 T5 Inscription Osmium Grey. beställde 24/10. Hann bara köra ca 2 mil i snö yra. Men jag tror att jag ska bli nöjd :D
av ForceWalker
#1235395
5.jpg
Insida
5.jpg (588.47 KiB) Visad 1013 gånger
3.jpg
Insida
3.jpg (562.69 KiB) Visad 1019 gånger
1.jpg
Utsida
1.jpg (283.41 KiB) Visad 1018 gånger
Här är min pärla, Bright Silver Inscription, Blonde med Linear Lime :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 30

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]