Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
#1202735
Var inne hos handlaren idag och plockade ihop en XC60 T5 Business Advanced som lär beställas tämligen snart. Har klickat fast drag, och haft fast drag på typ alla bilar jag haft. Bryr mig inte så mycket om utseendet egentligen, men min säljare frågade mig om jag sett det fasta draget på XC60. Nej svarade jag då, varvid hon rynkade näsan och sa att det verkligen såg för jävla illa ut.

Så, någon som har bild på hur fast drag ser ut? Inte lyckats se någon med detta än.

Är ju inte brutalt stor skillnad i pris (båda versionerna svindyra ändå), så kanske inte är en issue alls, men är ju gött att slippa bröta när det väl ska användas.
av Lövet
#1202737
Draget är stort, klumpigt och jättefult. Skulle definitivt försöka skrapa fram pengarna för att välja det fällbara.
Bild
Användarvisningsbild
av hållundan
#1202741
Lövet skrev:Draget är stort, klumpigt och jättefult. Skulle definitivt försöka skrapa fram pengarna för att välja det fällbara.
Bild
Hoppsan. Ja det där var sannerligen inte vackert. Tackar för bild. Får bli att ändra till semiauto. Sådär kan vi inte ha det.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
#1202744
Jag hade samma tankar själv när jag beställde min V90 T5 och jag gjorde ett snabbt val då draget inte är svart utan "silverfärgat" så det syns en hel del sen sticker det ut rätt långt från bilen. Så det är klart värt rent utseendemässigt att välja det semielektriska.

Tog tidigare ett kort på min och en kompis V90 Cross Country men då bilden är rakt bakifrån så ser man inte hur "fult" det fasta draget är, se bilden som nyss postats.

Bild
Användarvisningsbild
av hållundan
#1202746
SWEiNSANE skrev:Jag hade samma tankar själv när jag beställde min V90 T5 och jag gjorde ett snabbt val då draget inte är svart utan "silverfärgat" så det syns en hel del sen sticker det ut rätt långt från bilen. Så det är klart värt rent utseendemässigt att välja det semielektriska.

Tog tidigare ett kort på min och en kompis V90 Cross Country men då bilden är rakt bakifrån så ser man inte hur "fult" det fasta draget är, se bilden som nyss postats.

Bild
Där ser det ju rätt okej ut, rakt bakifrån, men som sagt, den första bilden där fick mig att ändra uppfattning direkt. :)
av PartyNordmann
#1202756
Å fy fan! Mailade min säljare direkt och bad om att ändra!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Antti
#1211825
Ta fast drag den sticker ej ut .Samt kommer nå kör bakifrån tar den stötten,Läste och kolla på nya xc60 är draget snyggt. BILD KOM JU TIDIGARE MEN KOLLA DET ÄR JU EN ANNAN BIL, ÄR DET NÅN SOM DJÄVLAS .
av LJN
#1212457
Hur långt avstånd är det mellan mark och översida dragkula är det på nya XC60? Frågar för jag läst att på XC90 blev det lite fel vid dess lansering där dragkroken var för högt placerad.
/Lennart
Användarvisningsbild
av MartinS
#1212461
Det är väl inte fulare än det fasta draget på gamla xc60, det ser ju ännu värre ut.

Bild
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.

Jag svarade i din tidigare tråd också […]

ABS-lampan är åter och ett tag trodde j[…]

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]