Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1203710
least skrev: BMW och Mercedes kan säkert lösa detta i sitt vanliga flöde, men det beror på att de har valt att kunna erbjuda kundanpassningar, och har även kunder som efterfrågar detta. Och de tar även betalt för detta.
Jag är inte säker på att de löser det i "sitt vanliga flöde". Jag var för ganska många år sedan på studiebesök hos Mecedes i Stuttgart/Sindelfingen. Runt om Stuttgart hade de fabriker som bara sysslar med specialbeställningar. Det har visserligen Volvo också i egenskap av Nilson i Laholm. Ni kanske kan beställa er specialbeställning via dom? Har ni frågat?
#1203865
Fast Nilsson ägs inte av Volvo.

BMW, Audi och Merca kan göra mer specialgrejer själva. T.ex vilken lackfärg som helst.

Heico kan klä om hela interiören. Har sett några stycken olika interiörer av Heico och det har sett väldigt bra ut. Ofta är allt i interiören klätt i läder.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1203887
XC90_Executive skrev:Fast Nilsson ägs inte av Volvo.
Jag är inte säker att fabrikerna runt Stuttgart ägdes av Mercedes. Åtminstone inte alla. De fick "tomma" karosser från fabriken, och inredde dom.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]