Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Apjon
#1198627
Satt och flipprade runt i "Bygg din Volvo", upptäckte att D4, T5 o T5 AWD har 60L bränsletank medans D5 och T6 har 71L.... Kan man inte välja detta?
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1198702
T8 har 50l....
hoppas bilen är så pass snål som jag räknar med, gillar inte att tanka
Men på en långresa till fjällen blir det till att acceptera, inga 110-120mil räckvidd där inte ;)
av Apjon
#1198733
Kollade med min säljare och det finns ingen möjlighet att uppgradera.. Enligt honom har D5 o T6 de större tankarna för att kompensera för att de drar mer bränsle... :shock:
Användarvisningsbild
av Dex
#1218096
Apjon skrev:Kollade med min säljare och det finns ingen möjlighet att uppgradera.. Enligt honom har D5 o T6 de större tankarna för att kompensera för att de drar mer bränsle... :shock:
Kan vara bra att ha 71liters tank när bilen tar 0,8l/mil :)
av Apjon
#1218106
Dex skrev:[Kan vara bra att ha 71liters tank när bilen tar 0,8l/mil :)
Jo, men 0.8 är inget jag räknar med att lyckas uppnå, får vara glad om man kommer under litern... Provkörde en T5 till jobbet för ett tag sedan, så här skrev jag efter det;
Apjon skrev:Jag provkörde en T5 AWD förra veckan fram och tillbaka till jobbet, 8 mil enkel resa mest 90 väg, ett par mindre samhällen med 50-70, då snittade den strax över litern/mil...
Den var fulltankad när jag tog den och färddatorn sade 47mil till tom tank.....

Skall hämta ut min den 2/1 så i slutet på Januari borde den ha gått 300 mil, får rapportera hur förbrukningen ser ut då....
Användarvisningsbild
av Dex
#1218405
Apjon skrev:
Dex skrev:[Kan vara bra att ha 71liters tank när bilen tar 0,8l/mil :)
Jo, men 0.8 är inget jag räknar med att lyckas uppnå, får vara glad om man kommer under litern... Provkörde en T5 till jobbet för ett tag sedan, så här skrev jag efter det;
Apjon skrev:Jag provkörde en T5 AWD förra veckan fram och tillbaka till jobbet, 8 mil enkel resa mest 90 väg, ett par mindre samhällen med 50-70, då snittade den strax över litern/mil...
Den var fulltankad när jag tog den och färddatorn sade 47mil till tom tank.....

Skall hämta ut min den 2/1 så i slutet på Januari borde den ha gått 300 mil, får rapportera hur förbrukningen ser ut då....
Ungefär 80% av full tank visar 68mil till tom tank (D5 71liters tank).
Blir väl 0,84l/mil med parkeringsvärmare ett par gånger per dag.
Ska inte klaga på det eftersom jag inte kör speciellt sparsamt.
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]