Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djursvallen
#1195373
Hej,

Någon som känner till om Volvo höjt priserna? Byggde en bil nu i appen och den var plötsligt ca 30 000 kr dyrare än densamma som jag byggde i juli!?

Dessutom ser inte luftfjädringen att ingå längre i T8...
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1195403
Djursvallen skrev:Hej,

Någon som känner till om Volvo höjt priserna? Byggde en bil nu i appen och den var plötsligt ca 30 000 kr dyrare än densamma som jag byggde i juli!?

Dessutom ser inte luftfjädringen att ingå längre i T8...
Måste ha blivit någon bugg i "bygg din volvo". Det skiljer fortfarande 22.000 kr mellan en T8 R-design och en Inscriprion. Det är samma summa som hela tiden innan och då ingick luftfjädring i Inscriprion, men inte i R-design.

Måste även vara en bugg att man inte kan välja bowers & wilkins stereon utan att man väljer till elektrisk passagerarstol för 6000 kr..
av Joffapoffa
#1195452
Märkte också av detta för någon vecka sedan. Fick en offert på T8 i mitten av aug. När jag sedan byggde ihop den på hemsidan ett par veckor senare blev den 25-30 k dyrare. Bugg eller prishöjning?

Jämförde också med R-design och den verkar ju inte ha ökat i pris. Så förhoppningsvis en bugg på hemsidan.

EDIT

Pratar förstås priser INNAN rabatt.
av Djursvallen
#1196040
Enligt svar från Volvo ingår inte längre luftfjädring i Inscription T8. :evil:
Så jäkla dåligt tycker jag med tanke på att det står tryckt i alla kataloger m.m.

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]