Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tflex
#1195004
Hej!

Ska hämta ut en XC60 T5 awd imorgon. Har fått förslag på ett serviceavtal som kommer att kosta 249kr inkl. moms/mån under 36 månader.
Kör ca 1000-1500mil/år.

Är det värt det?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1195006
Tflex skrev:Hej!

Ska hämta ut en XC60 T5 awd imorgon. Har fått förslag på ett serviceavtal som kommer att kosta 249kr inkl. moms/mån under 36 månader.
Kör ca 1000-1500mil/år.

Är det värt det?
Jag har det på min my16. Samma summa, 249kr.

Jag har inte full koll på vad service kostar de första 4500 milen, men 3000 kr per år känns rimligt.
av Nikolaus
#1195036
Jag tyckte det var värt så jag valde till serviceavtal till min xc60.
Betalar 220kr/mån för upp till 2000 mil/år.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1195047
Jag får det på "köpet" om jag lånar minst 50000 upplagt på tre år. Visst tjänar jag på det men jag gillar inte att låna pengar. Dessutom blir bilen listad som ett kreditköp hos Transportstyrelsen. Det gillar jag inte. Grannarna kan dessutom tro att jag inte hade råd att köpa den utan att låna. Det gillar jag inte. :lol:
Ska kolla vad jag får betala för ett "vanligt" serviceavtal. Ett par veckor kvar innan bilen är klar för avhämtning.
Användarvisningsbild
av Derank
#1195051
Du borde skaffa en personlig regkyllt ochså där det står B E T A L D så slipper grannarna fundera.......
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1195089
Derank skrev:Du borde skaffa en personlig regkyllt ochså där det står B E T A L D så slipper grannarna fundera.......
Den skylten är tagen.
av least
#1195115
Gulligt att bry sig om vad grannarna tycker.

De lär ha koll på din taxerad inkomst oavsett. Det är väl det första man kollar upp när en granne flyttar in.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1195129
Det där med "kreditköp" är inte kul alltså :lol:
Grannarna kan ju även se när krediten upphör. Tre år är okej ändå.
Serviceavtal ska vara lite billigare plus lite rabatt på försäkringen.
av Lövet
#1195141
Vad händer om man betalar av lånet efter en vecka? Annuleras serviceavtalet?
Annars är det ju rätt tydligt vad man ska göra...
av Turbodanne
#1195153
EbbevonVolvo skrev:Jag får det på "köpet" om jag lånar minst 50000 upplagt på tre år. Visst tjänar jag på det men jag gillar inte att låna pengar. Dessutom blir bilen listad som ett kreditköp hos Transportstyrelsen. Det gillar jag inte. Grannarna kan dessutom tro att jag inte hade råd att köpa den utan att låna. Det gillar jag inte. :lol:
Ska kolla vad jag får betala för ett "vanligt" serviceavtal. Ett par veckor kvar innan bilen är klar för avhämtning.

Att det var så känsligt med ett lån utåt. Det är två saker jag tycker det är OK att låna till , det är bil och bostad.

Vad grannarna tror och tycker skiter jag blankt i. Jag vill inte frysa över 400 tusen i en bil heller , även om jag också hade kunnat betala min helt kontant. Däremot tycker jag att man måste ha en sund amorteringstakt, dvs att aldrig i närheten ha mer lån än vad bilen är värd, jag brukar försöka betala av så jag får ut minst så mycket jag lagt in när jag ska byta.

Men situationen ser ju olika ut för alla människor , finns det folk som ser ner på andra för att dom har lån på bilen vill jag inte ha något med dom att göra endå.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]