Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1197063
Ok, då har de tänkt på det i alla fall. Då blir det ju en avvägning mellan räntekostnaden på 50tkr vs rabatten i serviceavtalet. Nån som orkar räkna?
av Linqid
#1197067
Fast med lån på minst 50 tkr blev serviceavtalet gratis, inte rabatterat. Jag fick samma erbjudande för några år sedan.
av Lövet
#1197072
Jo men det är inte "gratis". Det kostar enligt ovan åtminstone 1975kr om året om räntan är 3,95%.
Användarvisningsbild
av X3JA
#1197093
Tänk på hur ni kan spara/investera pengarna som ni kan behålla ifall ni tar lån på bilen. Jag kan LÄTT få en årlig vinst på 15% (innan skatt) på aktier/fonder.
av Linqid
#1197105
Lövet skrev:Jo men det är inte "gratis". Det kostar enligt ovan åtminstone 1975kr om året om räntan är 3,95%.
Absolut. Jag missförstod dig, jag tolkade det som att du trodde att priset om X kr/mån gällde förutsatt att man tog lån. När jag läser tråden, och ditt inlägg, igen, så vet jag inte hur jag tänkte. Jag har ätit middag nu, kanske det som är den avgörande skillnaden? :)

För övrigt tycker jag inte man ska nöja sig med en ränta över 1,95% i dagsläget.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1197123
X3JA skrev:Tänk på hur ni kan spara/investera pengarna som ni kan behålla ifall ni tar lån på bilen. Jag kan LÄTT få en årlig vinst på 15% (innan skatt) på aktier/fonder.
INGENTING du kan garantera!
Användarvisningsbild
av Derank
#1197164
para skrev:Placerar man sina pengar klokt kan man "lätt" få 50% avkastning på 3år.
Köper man en bil för sina pengar brukar den vara värd hälften efter 3år.
Slutsats: Låna till bilen och placera pengarna så blir ju bilen nästan gratis!
Är man inte intresserad av börsen tänker man inte i dom banorna. Jag gör precis som du, lånar och slänger in kapitalet på börsen. Investerar man u stabila bolag med hög direktavkastning är man alltid en vinnare på sikt.

Men det där förstår inte de som inte har ett intresse för börsen. Jag har hållit på sedan 1997 och lärt mig den hårda vägen
Användarvisningsbild
av X3JA
#1197207
EbbevonVolvo skrev:
X3JA skrev:Tänk på hur ni kan spara/investera pengarna som ni kan behålla ifall ni tar lån på bilen. Jag kan LÄTT få en årlig vinst på 15% (innan skatt) på aktier/fonder.
INGENTING du kan garantera!
Nähä? Kom över till Västerås med 2 mille så kan jag GARANTERA 600tkr i vinst på 2 år.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1197224
X3JA skrev:
EbbevonVolvo skrev:
X3JA skrev:Tänk på hur ni kan spara/investera pengarna som ni kan behålla ifall ni tar lån på bilen. Jag kan LÄTT få en årlig vinst på 15% (innan skatt) på aktier/fonder.
INGENTING du kan garantera!
Nähä? Kom över till Västerås med 2 mille så kan jag GARANTERA 600tkr i vinst på 2 år.
Det skulle jag ha gjort om jag trodde på dig. Håller också på med pengainvestering, men 15% är ingenting någon kan garantera.
av Lövet
#1197227
Derank skrev:Investerar man u stabila bolag med hög direktavkastning är man alltid en vinnare på sikt.
Jo men du är inte i närheten av de procentsatser som utlovas ovan
Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&au[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på fö[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]