Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1266655
Mumsmums skrev:Klart att procenten spelar roll.
Nej, varje handlare har egna listpriser. Ibland dyrare och ibland billigare på bil, tillval och tillbehör jämfört med "Bygg din Volvo".
Detta gör att rabatt i procent inte blir jämförbart mellan olika handlare, enbart slutsumman.
#1266680
Om man nu ska beställa en ny bil, strunta i att enbart åka till din lokala återförsäljare. Du bygger din bil med dom tillval som du vill ha här https://byggdinvolvo.volvocars.se/se/bi ... o/#/series Sedan skickar du offerten via sidan till att antal återförsäljare runt om i landet. Skriv ut den byggda bilen på papper och åk till dina återförsäljare som du kan tänka dig köra till.
#1268336
Volvo XC60 T8 R-Design
Teknikpkt Pro V90/CC/XC
Loungepaket Pro R-Design Paket
Aluhjul Rugged Svart 22"
Aktiv Chassi Luftfjädring
Akustik rutor
Elinställbar barnlås, bak
Park Assist Pilot
Parkeringskamera 360°
Mörkt tonade rutor 5 st
SensusCon. Harman Kardon
Red Key
Lastlåda, Charcoal Solid
Nokian Odubb Alu 20" 255/45R20
Infällbart drag

743000, samt fulltankad bil vid leverans :)
#1268344
energia skrev:Volvo XC60 T8 R-Design
Teknikpkt Pro V90/CC/XC
Loungepaket Pro R-Design Paket
Aluhjul Rugged Svart 22"
Aktiv Chassi Luftfjädring
Akustik rutor
Elinställbar barnlås, bak
Park Assist Pilot
Parkeringskamera 360°
Mörkt tonade rutor 5 st
SensusCon. Harman Kardon
Red Key
Lastlåda, Charcoal Solid
Nokian Odubb Alu 20" 255/45R20
Infällbart drag

743000, samt fulltankad bil vid leverans :)
Fin bil, antar att du är medveten om att din bonus blir kraftigt reducerad med 22" hjul?
#1268354
Derank skrev:Jag tror den summan är irrelevant då man handlar för 750k
Det är väl individuellt, men den var inte irrelevant för mig och jag köpte en i princip likadan. Dock med 19" och B&W istället.
#1268376
fragge skrev: Fin bil, antar att du är medveten om att din bonus blir kraftigt reducerad med 22" hjul?
Hm, inget jag funderat över faktiskt. :-o
Hur mycket slår det på? Är det för att bilen typas med 22" istället för 19" och därmed får lite högre utsläpp?
#1268380
energia skrev:Hm, inget jag funderat över faktiskt.
Hur mycket slår det på? Är det för att bilen typas med 22" istället för 19" och därmed får lite högre utsläpp?
Ja, större däck ger högre utsläpp och lägre bonus. Du förlorar ca 5000:- i bonus på det och eftersom hela den summan dras av från amorteringen på din bil och om du har ett restvärde på 50% på bilen så kan man argumentera att det motsvarar en prisökning på 10.000:- av bilen.
Senast redigerad av 1 fragge, redigerad totalt 0 gånger.
#1268582
fragge skrev:
energia skrev:Hm, inget jag funderat över faktiskt.
Hur mycket slår det på? Är det för att bilen typas med 22" istället för 19" och därmed får lite högre utsläpp?
Ja, större däck ger högre utsläpp och lägre bonus. Du förlorar ca 5000:- i bonus på det och eftersom hela den summan dras av från amorteringen på din bil och om du har ett restvärde på 50% på bilen så kan man argumentera att det motsvarar en prisökning på 10.000:- av bilen.
Nja, det betalas antingen ut av kreditbolaget om man begär det, eller så dras det av från första förhöjd hyra om man valt det eller typ restvärdet. Men det är ju från bilen pris inkl moms det dras, så det kan aldrig bli mer än 5000 kr.

Jag har inte fått kommunicerat beloppen bonuspremierna. Vad är totala beloppen med 19” respektibe 22”?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]