Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1203213
Ilduce77 skrev:Är det inte träpanelen i inscription som det är brist på? Har för mig att jag läst det..

Sen ska väl adblue tillföras från januari 2018, så dieselbilar blir kanske lidande pga det.
T8 verkar vara drabbad oavsett utrustning, men det kanske är mer för att man inte räknat med att så många skulle beställa den modellen kanske?
#1203223
Har inte beställt än, men lutar åt:
- T5 FWD Business advanced
- Ice white
- VOC/klimatpaket
- Teknikpaket
- Tonat
- Sportchassie
- 19" DC
- CD
- Drag (semiauto)
- Lastbågar
- Mattor plast

Med ramavtal landar vi på ~435k.
#1203884
Från början tänkte jag ta en t8 med lite mindre utrustning(eller egentligen beställde jag en merca GLC 350e först men en dag innan jag beställde slutade de ta order på de..). Sedan tänkte jag beställa en t6 med varenda utrustnings alternativ som fanns tillgänglig men när jag test körde både t5 och t6 så märkte jag att det knappt var någon skillnad på de och även på pappret en halv sekund bara och såg att priset skilde 70 000 på de och även förmånsvärdet ganska mycket så slutade det med en T5 AWD max utrustad :) https://byggdinvolvo.volvocars.se/landi ... 27e43d8683 fick den för 600 tusen.
Beställdes igår och leveransdatum blev 20 Februari
#1209088
Beställd igår,
XC60 T5 awd R-design
Ice White
Klimatpaket/VOC
Teknikpkt
Parkeringskamera 360
Panoramaglastak
Tonade rutor
21" DC
18" vinter
Bagagerumsmatta formgjuten
Skålade gummimattor
Stötfångarskydd

Listpris 575.000
Slutpris 512.000

Man vill ju alltid komma lägre men nöjd ändå om man kollar utrustningsväg kontra slutpris :)
#1209097
mackann skrev:Från början tänkte jag ta en t8 med lite mindre utrustning(eller egentligen beställde jag en merca GLC 350e först men en dag innan jag beställde slutade de ta order på de..). Sedan tänkte jag beställa en t6 med varenda utrustnings alternativ som fanns tillgänglig men när jag test körde både t5 och t6 så märkte jag att det knappt var någon skillnad på de och även på pappret en halv sekund bara och såg att priset skilde 70 000 på de och även förmånsvärdet ganska mycket så slutade det med en T5 AWD max utrustad :) https://byggdinvolvo.volvocars.se/landi ... 27e43d8683 fick den för 600 tusen.
Beställdes igår och leveransdatum blev 20 Februari

Trevlig spec. Men varför inte tonade rutor? :)
#1266094
Tänkte väcka liv i tråden då det är dags att ta in offert på en ny XC60 för att höra era erfarenheter om vad man bör kunna förhandla sig till för rabatt på bruttopris. Har byggt några varianter på Volvos hemsida och det lutar åt D4 AWD. Vill helst gå på Inscripition men ser att det är kampanjer på några varianter av Momentum. Antar att man ska kunna hamna någonstans på runt 10% rabatt på totalpriset i rabatt. Hur långa är leveranstiderna på det som beställs idag, ska återlämna min nuvarande XC60 i januari.
#1266102
Som sagt tidigare, vad folk får ”rabatt” i procent är helt ointressant. Den faktiska summan för bilen och allt man väljer till är det intressanta.

Hur många vände sig till olika Volvoåterförsäljare för att få offert? Och då menar jag inte återförsäljare på samma ort.

Ett tips är att bygga bilen på volvos egna hemsida, och sedan skick offerten till olika återförsäljare i hela landet. Det skiljer många tusenlappar.
#1266171
som redan sagt, procenten spelar inge roll, det är slutsumman du ska titta på. Gör som så att du skickar samma offert till ett antal runt om i landet
#1266231
Med tanke på att en anställd kan få 15% rabatt, borde det finnas lite utrymme till efter 10%. Sen som sagt är det ju slutsumman som spelar roll, men en rabatt i % på hela bilens kostnad är ändå indikativt.

Får väl se hur mycket jag lyckas pressa ner priset till. Det är ju lite av ett spel mellan säljare och köpare. Oftast kan de göra mer än de ger sken av. Man får köra en GSG (Går det så går det)...
#1266636
Klart att procenten spelar roll. Det kanske inte ger en total kostnadsjämförelse men som @energia skriver så ger det ju en indikation. Speciellt eftersom alla specar sina bilar olika så blir det svårt att jämföra. Då funkar jämförelsen med procentuell rabatt mot priset på Bygg-din-bil. Visst kan man slänga ut en offertförfrågan till ett gäng handlare och jämföra men misstänker att de svar man får är en schablonmässig offert som inte är pressad. Tror att man får bäst resultat genom att möta säljaren på plats och förhandla öga mot öga.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]

Kan det vara någon glapp eller något l[…]

Hej, jag har en Volvo V70 2005 mod D5. Den har f&a[…]