Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1268766
AndreasThn skrev:Jag har fått det ~8,5% på xc60 0ch 11% på v60 (finns ramavtal, båda T8).
Jag fick 11% på en XC60 T8 så det borde nog gå att få även där.
#1268811
Var runt hos flera återförsäljare och förhandlade samt spelade ut dem mot varandra.
En av återförsäljarna sa att privatpersoner som standard (utan att förhandla) brukar få 7% och att företag brukar få 9% på baspriset utan tillbehör.

Jag beställde förmånsbil på leasing genom eget företag. Till slut fick jag 10% på baspris och tillbehör förutom teknik, lounge och klimatpaket, samt 9% på några få saker som han inte ville ge mer för. När jag försökte få mer rabatt och nämnde att Audi ger 14% rabatt som standard svarade han "Så mycket kan jag inte ge och jag ligger inte heller på 12%". Det är möjligt att jag hade kunna pressa priset lite till om jag hade förhandlat fram och tillbaka ett antal gånger men jag orkade inte hålla på mer. Sen får man ju som företagare dra av halva skatten också så det är ganska förmånligt ändå.

Värt att notera att Polestar optimeringen har olika pris hos olika återförsäljare och sen skiljer det ofta även på vinterdäcken man väljer beroende på olika kampanjer så i slutändan kan de "jämna ut" en större rabatt på bilen mot en någothögre kostnad för däck/polestar så att den totala rabatten ändå minskar.
Screen Shot 2018-09-10 at 19.47.28.png
Screen Shot 2018-09-10 at 19.47.28.png (38.65 KiB) Visad 978 gånger
#1268825
XC60 T8 momentum pro
Teknikpaket
Tonade rutor
Sportratt
Bagagerumsmatta
Gummi mattor

Förmånsbil.
627.000kr innan rabatt.
531.647kr efter rabatt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av 1 Snowie, redigerad totalt 0 gånger.
#1268869
XC60 T8 Inscription.

Teknikpkt V90/CC/XC
El. barnsäkerhetslås
Borttag emblem bakluckan
Förarstol elmanövrerad
Dekorinlägg Linear Lime
Intellisafe Surround BLIS
In/ut speglar aut avbländ
Mörkt tonade rutor 5 st
Aluhjul 10-ek Sv DC 19"
Interiörpaket kupé och lastrum

Köps på företag. Slutsumman blev 580 995 kr.

(Pris före rabatt 684 000 kr, så total rabatt blir väl ungefär 15 %. Vinterhjulen drar dock upp rabatten en del då de är sänkta från 23 000 till 4 900 kr).


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1268903
@FVolvo Skiljde det på bruttopriset mellan olika handlare?
@Snowie Vad är bruttopriset på den bilen? Trodde inte man kunde komma ner till "bara" 530´på en T8. Nu kanske man måste räkna på en sån istället för en D4 AWD.
#1268916
Mumsmums skrev: tis 11 sep 2018, 12:23 @Snowie Vad är bruttopriset på den bilen? Trodde inte man kunde komma ner till "bara" 530´på en T8. Nu kanske man måste räkna på en sån istället för en D4 AWD.
Men det är väll räknat på en momentum och de verkar inte gå att beställa som T8 längre.
#1268930
AndreasThn skrev:
Mumsmums skrev: tis 11 sep 2018, 12:23 @Snowie Vad är bruttopriset på den bilen? Trodde inte man kunde komma ner till "bara" 530´på en T8. Nu kanske man måste räkna på en sån istället för en D4 AWD.
Men det är väll räknat på en momentum och de verkar inte gå att beställa som T8 längre.
Enligt rykten är Momentum borttaget för att minska köptrycket och inte låta leveranstiderna skena som det gjort för VW som helt stoppat sin försäljning på GTE modeller.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1268938
fragge skrev: mån 10 sep 2018, 13:16
AndreasThn skrev:Jag har fått det ~8,5% på xc60 0ch 11% på v60 (finns ramavtal, båda T8).
Jag fick 11% på en XC60 T8 så det borde nog gå att få även där.
Sluta stirra er blinda på procenten... Varje återförsäljare sätter egna priser på bilen och tillbehören. Det betyder att den som ger 11% rabatt kan fortfarande vara dyrare än den som ger 8,5% på samma bil och tillbehör.
#1268941
Mumsmums skrev:@FVolvo Skiljde det på bruttopriset mellan olika handlare?
@Snowie Vad är bruttopriset på den bilen? Trodde inte man kunde komma ner till "bara" 530´på en T8. Nu kanske man måste räkna på en sån istället för en D4 AWD.
627.000 innan rabatt.
Momentum finns inte att köpa som T8 längre


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1268978
Mumsmums skrev: tis 11 sep 2018, 12:23 @FVolvo Skiljde det på bruttopriset mellan olika handlare?
På baspriset av bilmodellen minns jag inte och jag har tyvärr inte kvar offerterna jag fick, men på tillbehören minns jag att det inte var någon skilnad. Däremot var priserna olika på vinterdäck och polestar. Sen märkte jag också att det var olika pris på serviceavtal och försäkringar så jag antar att de kan försöka tjäna in en högre rabatt på bilen genom att ge sämre pris på service/försäkring.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]