Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kingcool
#1184674
Hej!
Min första post här!
Jag har dock snokat runt en del och kollat på alla grymma bilder på era bilar ni lägger upp!

Jag går i tankarna att beställa nya XC60 och är mest nyfiken på en hybrid. Tycker dock att T8an är lite styv i priset.
Har dock läst lite om kommande T5 Hybrid som det snackas om till X40n. Är detta ett motoralternativ som ni tror kommer till X60n också?
Någon som vågar sig på en kvalificerad gissning på när? Någon som sett effekt eller dyl. på T5 hybriden?

Anledningen till att jag tittar på hybrid är mest andrahandsvärdet och att jag i veckorna kör mestadels korta sträckor på 1 mil enkel resa till och från jobbet.
av KrilleW
#1184780
Att det kommer har Volvo redan offentliggjort mer eller mindre.
Senast 2019.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1184799
KrilleW skrev:Att det kommer har Volvo redan offentliggjort mer eller mindre.
Senast 2019.
Njae... Nylanserade modeller, XC60 är ingen nylanserad modell efter 2019.
av Falken79
#1184823
En T5 Hybrid lär inte vara mycket billigare än nuvarande T8 tror jag, en T8 är en T6 fast kompletterad med en elmotor. Det bör väl då vara samma prisskillnad på en T5H och en T8 som för en T5 och en T6, eller?

Som det redan skrivits här ovan så får du nog vänta in nästa XC60, kanske modellår 2025 innan det blir elektrifiering på fler modeller än T8.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1184825
Har dom inte sagt att t5 hybrid är 3 cylinder? Har bestämt för mej att jag läst det nånstans tidigare. Kan väl hoppas å det största att så inte blir fallet, 3 cylinder är hemska saker.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1184828
Jag tror att xc60 kommer komma med den nya T5 Twin engine. Hybrid och elbilar är framtiden och precis som nu, så behöver de en modell för vanligt folk och inte bara prestandamodeller.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1184829
TommyP86 skrev:Har dom inte sagt att t5 hybrid är 3 cylinder? Har bestämt för mej att jag läst det nånstans tidigare. Kan väl hoppas å det största att så inte blir fallet, 3 cylinder är hemska saker.
Stämmer att den kommer vara 3-cylindrig motor på 250 hk

Här kommer en film om den.. Tyvärr ser det ut som att den inte kommer bli fyrhjulsdriven. I alla fall inte till en början.

De kommer nog lansera den till CMA-bilarna först och efter det till xc60. Eller en variant av den, som förhoppningsvis då kommer blir fyrhjulsdriven.. Det är i alla fall min högst personliga gissning.. :)



Senast redigerad av 1 Ilduce77, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1184830
Tankarna går väl åt det hållet. Kan ju vara positivt för priset med en 3-pip (Typ t3/t4 trim + el =t5).
Kommer vara första val för oss om den hamnar rätt i pris på xc40. Borde hamna i xc60. Tror i stort alla SPA och CMA kommer ha den
Användarvisningsbild
av Derank
#1184831
Hur ska femcyl folket klara av 3cyl i framtiden tro :-) lär ju låta som en mopedbil/Yanmarmotor
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1184833
Fast det lilla man testat så är det ju nästan lite fränt ljud. Udda precis som 5cyl
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]