Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Verdi
#1176414
Jag hittar inga förmånsvärden för nya XC60 hos skatteverket. Vad gäller? Det är framförallt T8 som jag är intresserad av. De andra kan man ju räkna ut själv.
Användarvisningsbild
av TailLights
#1176427
Verdi skrev:Jag hittar inga förmånsvärden för nya XC60 hos skatteverket. Vad gäller? Det är framförallt T8 som jag är intresserad av. De andra kan man ju räkna ut själv.
Använd alternativet att själv ange nybilspris, summa extrautrustning och reducering för laddhybrid så bör det bli ganska nära. Nedsättningen av förmånsvärdet för laddhybrid är max 10000:- per år.
av Verdi
#1177591
Fick typ 10 tusen på en XC60 T8 med de options jag vill ha. Bruttopris 743 200:-

Det är för dyrt. Jag väntar på den helt elektriska BMW X3 som ska komma nästa år... XC70:n får rulla 1-2 år till.
av improwise
#1177652
Men med max 10 000 i rabatt, innebär inte det att laddhybrider iaf ur ekonomisk mening blir rätt meningslösa?

Sent from my ASUS_A001 using Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
#1177655
Ekonomisk går det såklart inte att räkna hem den, men man kan ju köpa den för att man kan. Går väl å andra sidan knappt att räkna hem nått bilbyte,

Själv har jag nog lagt närmare 400k på de 3 senaste bilbyten, Har ju kunnat åkt taxi året runt för de pengarna. Men jag räknar aldrig heller på det (o)ekonomiska i att äga en bil, då blir man ju gråhårig. Jag tänker att jag lever bara en gång och pengarna ska rulla


Men för 750k finns det ju roligare bilar än en XC60, hade ju lätt köpt en sån här istället:

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... t-pris-typ
av improwise
#1178368
Tänkte mer på att med de räckvidder som dessa bilar har i praktiken på el så är väl miljöaspekten mest på låtsas och finns det då ingen ekonomisk uppsida så...

Sent from my ASUS_A001 using Tapatalk
av Calva14
#1179016
Nya bonus malus har ju inte mycket bonus i sig utan enbart malus. Om de vill att man ska köpa hybrider så måste det ju vara ekonomiskt hållbart, i Finland är det ju billigare att köpa en T8 än en ren bensinare...
av JimmyK
#1180508
TailLights skrev:
Verdi skrev:Jag hittar inga förmånsvärden för nya XC60 hos skatteverket. Vad gäller? Det är framförallt T8 som jag är intresserad av. De andra kan man ju räkna ut själv.
Använd alternativet att själv ange nybilspris, summa extrautrustning och reducering för laddhybrid så bör det bli ganska nära. Nedsättningen av förmånsvärdet för laddhybrid är max 10000:- per år.
Inte helt rätt, vid laddhybrid ska priset på motsvarande bil utan hybridteknik utgöra baspris vid förmånsberäkning i detta fallet är xc60 T6, sen lägger du på din utrustning räknar fram förmånsvärdet och drar av 10.000kr
Användarvisningsbild
av TailLights
#1180539
JimmyK skrev:
TailLights skrev:
Verdi skrev:Jag hittar inga förmånsvärden för nya XC60 hos skatteverket. Vad gäller? Det är framförallt T8 som jag är intresserad av. De andra kan man ju räkna ut själv.
Använd alternativet att själv ange nybilspris, summa extrautrustning och reducering för laddhybrid så bör det bli ganska nära. Nedsättningen av förmånsvärdet för laddhybrid är max 10000:- per år.
Inte helt rätt, vid laddhybrid ska priset på motsvarande bil utan hybridteknik utgöra baspris vid förmånsberäkning i detta fallet är xc60 T6, sen lägger du på din utrustning räknar fram förmånsvärdet och drar av 10.000kr
Ja du har rätt. Här finns det beskrivet:

https://www.skatteverket.se/privat/skat ... 9e89a.html

Edit: Sedan får man ju tillbaka 20000:- på supermiljöbilspremien också, givet att det finns pengar kvar.

Edit 2: XC60 T8 går att välja i bilförmånsberäkningen hos Skatteverket nu.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Från Windows 10/11 till Windows 7 (eller ren[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]