Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1172957
Hej hörni!

Jag håller på att bygga ihop en D4 som förmånsbil, och har en fråga angående fjädringsalternativen.

När jag klickar för "Inscription"-paketet står det att följande ingår:
"Aktivt chassi med luftfjädring (fram och bak) (Std på T8)"

När jag sedan ska klicka i extrautrustning finns "Luftfjädring med aktivt Four C chassi" som tillvalsalternativ för 26 900:-.

Vad är skillnaden i fjädring mellan en Momentum-, en Inscription- och en Inscription (Four C)-utrustad bil, och kanske viktigast - vilken ska jag välja? ?:-/
#1173026
Alla bilar har samma fjädring oavsett om det är Momentum eller inscription (R-design har sportchassi)
Det kan du välja som tillval är antingen sportchassi eller luftfjädring Four-C. I plug-inhybriden (T8) så är det dock standard med det sistnämnda.

Vilket du ska välja är givetvis helt upp till dig, och vad för budget din föremålsbil skall hålla sig inom.
Mitt personliga val hade stannat på standardchassit om jag hade orginalhjulen. Om jag valde till större hjul hade jag köpt luftfjädring för att kompensera för den försämrade komforten det innebär.

Är budgeten begränsad så skulle jag nog välja B&W ljudsystem framför luftfjädring :)
#1173107
KrilleW skrev:Alla bilar har samma fjädring oavsett om det är Momentum eller inscription (R-design har sportchassi)
Det kan du välja som tillval är antingen sportchassi eller luftfjädring Four-C. I plug-inhybriden (T8) så är det dock standard med det sistnämnda.

Vilket du ska välja är givetvis helt upp till dig, och vad för budget din föremålsbil skall hålla sig inom.
Mitt personliga val hade stannat på standardchassit om jag hade orginalhjulen. Om jag valde till större hjul hade jag köpt luftfjädring för att kompensera för den försämrade komforten det innebär.

Är budgeten begränsad så skulle jag nog välja B&W ljudsystem framför luftfjädring :)
Tack för hjälpen!
#1187099
Funderer på luftfjæring jeg også. Har bestilt en r-design med 21" hjul og vanlig sportchassi. Sportchassi er 15mm lavere og lite stivere. Selgeren på Volvo anbefaler luftfjæring men sier samtidig at sportigheten i en r-design forsvinner......og det er jo just derfor man gjerne vil en en r-design, pga sportigheten.

Men hva skal man velge? Blir ikke helt enig med meg selv. Har fremdeles mulighet for å endre bestillingen.
#1193229
Köpte en XC60 i slutet av 2015 med automatisk nivåreglering och 20" avior. Vi valde mellan automatisk nivåreglering och four-C. I efterhand visade det sig att säljaren som vi plockade ihop bilen med var mycket dåligt insatt i vad vi valde emellan.

Det blev inte bra. Bilen blev löjligt stötig.
Bilen byttes in efter 3 mån och ny med four-C. Det blev helrätt! Jag upplever att komforten blivit än bättre efter ca 2000 mil.
Bilen fjädrar och är behaglig att åka i och vill man köra tuffare så väljer man sport läget.

När vi byter bil nästa gång blir det med ställbar fjädring!
Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]

Enda man behöver vara försiktig med &aum[…]