Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
#1171119
Att ens komma på tanken att jämföra en go Volvo med en sunkig BMW eller Mercedes.Sedan så kan jag hålla med om att dessa summor är rent kapitalfördärv rakt ner i avloppet oavsett bilmärke.
av Kreensk
#1172684
Efter att ha provkört V90 och S90 kan jag säga att jag tycker inte de är värda så mycket pengar. Åtminstone inte de högre utrustningsnivåerna och de större motorerna. D3 är väl i viss mån prisvärd. Kan inte uttala mig om XC60 ännu. Men när du skriver "kan man betala 7000 kr för en Volvo?" låter det bara som du vill ha "rätt" bilmärke på garageuppfarten som imponerar på grannar och vänner. Volvo kanske inte har samma status som de tyska premiummärkena ännu men det är på väg att ändras. En god vän som har kört 5-serien i många år fick en offert på en V90 och var nästan chockad över priset så jag förstår lite hur du tänker. Själv kör jag "bara" en V40 men det räcker för mig, har inget behov av en p****förlängare på garageuppfarten. :D
Användarvisningsbild
av grillchips
#1172708
Jag har sagt drt förut och säger det igen, för 7k+ i månaden hade jag personligen inte valt en Volvo. Då hade det stått en RS6 i mitt garage istället.
av troubleshooter
#1172754
Du får var jäkligt duktig på att pruta för att få ner en RS6 till samma månads kostnad som en V90/XC60 för 650000 med tanke på att priset på RS6 börjar på dryga 1,1 ,millon, eller lägga en sådär 3-400000 mer kontant.......
Användarvisningsbild
av Derank
#1172757
grillchips skrev:Jag har sagt drt förut och säger det igen, för 7k+ i månaden hade jag personligen inte valt en Volvo. Då hade det stått en RS6 i mitt garage istället.
Du får ingen rs6 för den pengen.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1172769
Ja nu snackar jag självklart inte en NY RS6, det priset är jag jävligt medveten om. Beggad RS6 > ny xc60, alla dagar i veckan.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1172915
Ja för fan, snudd på livet som insats för atr äga en sån. :D

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]