Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
#1228197
Kingcool skrev:Bild
Nästa vecka så är väntan äntligen över!
Är det 22" sk "Elegant svart"-fälgar på bilen?
av Kingcool
#1228213
betterlead skrev:
Kingcool skrev:Bild
Nästa vecka så är väntan äntligen över!
Är det 22" sk "Elegant svart"-fälgar på bilen?
Korrekt :) Ska bli nice och se när pyjamasen e av, hjulhusbreddarna borde ge bilen ett maffigt intryck också!
av Norbert
#1228257
Hjulshusbreddning gör väl ingen skillnad på själva exteriören att man ser skillnad med eller utan?

De lär montera bort fälgarna på bild till leveransen och slänga på vinterhjulen ifall du beställt några, så kommer de göra med min hörde jag, har också dessa fälgar. Min står väl också och väntar hos åf, början på februari leverans :-)-)
av Kingcool
#1228270
Norbert skrev:Hjulshusbreddning gör väl ingen skillnad på själva exteriören att man ser skillnad med eller utan?

De lär montera bort fälgarna på bild till leveransen och slänga på vinterhjulen ifall du beställt några, så kommer de göra med min hörde jag, har också dessa fälgar. Min står väl också och väntar hos åf, början på februari leverans :-)-)
Jo jag har faktiskt för mig att bilen blir bredare vid hjulhusen :) Går du in på Bygg din bil och väljer hjulbreddarna direkt så ser du att det ändras :)
Gott val av dig att också välja dom, som sagt snygga på bild men ännu snyggare irl!!

Köpte inte vinterdäck av säljaren, har frågat flera gånger om pris men aldrig fått något tillbaka. Så köper sidan om, eller så kanske jag får en bra deal när vi hämtar ut bilen :)
av fordfairlane
#1228321
Men äntligen uppdaterades Min Volvo och min bil står som byggd! Snart är denna fruktansvärt långa väntan över :) Dock står det fortfarande 4v till leverans, men kan ju föga ta 4v att transportera bilen 70 mil kan jag tycka.

Sista ändringsdatum 4 jan.
Användarvisningsbild
av Dex
#1228370
betterlead skrev:En liten "Teaser" medans ni väntar på era XC60 :)
Visserligen med 19tums fälgar nu på vintern. :???:


Det ser kanske ut som 18tum på bilden men det är 19tums "BOR-fälg kopia" kanske kamera linsen som gör att de ser små ut :) .
Det är därför jag säger att allt under 19 tum på en sådan bil ser ynkligt ut.

Var hittar man dessa fälgar? Ser verkligen fina ut.
De är 2014-2015 och nu är det 2018.
Så om jag skulle köpt nya nu så hade jag valt lite nyare årsmodell.(men fina är de annars)
Tror att de fanns på V60R som tillval förr med sportchassi.
Länk https://www.chromefalgar.se/index.php?r ... ct_id=3200
Eller Orginal
https://www.bilia.se/dack/falgar/volvo- ... _31439442/
av Norbert
#1228382
Kingcool skrev:
Norbert skrev:Hjulshusbreddning gör väl ingen skillnad på själva exteriören att man ser skillnad med eller utan?

De lär montera bort fälgarna på bild till leveransen och slänga på vinterhjulen ifall du beställt några, så kommer de göra med min hörde jag, har också dessa fälgar. Min står väl också och väntar hos åf, början på februari leverans :-)-)
Jo jag har faktiskt för mig att bilen blir bredare vid hjulhusen :) Går du in på Bygg din bil och väljer hjulbreddarna direkt så ser du att det ändras :)
Gott val av dig att också välja dom, som sagt snygga på bild men ännu snyggare irl!!

Köpte inte vinterdäck av säljaren, har frågat flera gånger om pris men aldrig fått något tillbaka. Så köper sidan om, eller så kanske jag får en bra deal när vi hämtar ut bilen :)
Okej, inte kollat på volvos hemsida, trodde att hjulhusbreddning var samma som skärmbreddning som sker på insidan av skärmen men det kanske inte är samma sak då ?:-/ Det vore snyggt om skärmarna var bredare men är skeptisk till att de är det :P
Användarvisningsbild
av grillchips
#1228388
Lite bredare är de väl? Såg en demo-kärra i Kungsan som hade det på och visst såg den bredare ut om än marginellt. Även på byggsidan så ser man väl att det hoppar ut lite.
Användarvisningsbild
av modig
#1228395
modig skrev:
X3JA skrev:
modig skrev:Tja,

Beställde min T8, tonade rutor och sportratt den 30/10, v44. Beräknad leverans 17/4, v16.

6 månader. Kul. :twisted:
inkluderade du något av dessa tillbehör?

* Eldriven motorvärmare med kupékontakt,
* Exteriört Stylingkit (främre skidplate, bakre diffusor, bakre delade dubbla slutrör)
* Belyst instegslist bagagerum

isf kan din väntetid ha drabbats mer än annars.
Nu ska jag få den v9 istället. Bra mkt bättre än mitten på april.

Nee, beställde inget av ovan.

Tjoho!! :-)-)

Tid till leverans 4 veckor
Beräknad leveransvecka Vecka 9
Sista datum för ändring av bilorder
Kontakta din säljare angående ändring > 2018-01-11

Väntar.. :shock:
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 228
Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]