Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
#1219850
Haha! Nej, jag trodde aldrig att det skulle ske - jag har varit så himla nöjd med mina två 3-serie-bilar - otroligt nöjd faktiskt.

Var sugen på en ny X3:a - testade, men den kändes liksom gammal. Lite väl svulstig grill, tung rumpa och interiört kändes den som årsmodell 2012. Volvon däremot, är ju verkligen modern. Snygg och nästan lite futuristiska drag interiört. Fantastiskt sköna stolar och en riktigt läcker instrumentpanel - Var bara tvungen att lägga till Lounge Pro-paketet för att få det där Bentleystuket med skinn och söm på panelen. (Så det blev även en el-passagerar stol by default. Ganska onödigt,,, men så blev det.

Enda anmärkningarna jag hittat, alltså lite synd att baksätet inte är 40/20/40 delat.

Möjligen hade jag velat ha en "snabbare" knapp för skifte av drive mode.

Jag kommer kanske också att sakna BMW:ns sköna motorljud och härliga växlingar. Bra drag på låga varv,,, och då menar jag de täta snabba växlingarna vid lugn körning.

X3:an förlorade också matchen om min gunst pga att, den ännu inte finns att beställa som hybrid.
Senast redigerad av 1 betterlead, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1219885
=)
Samma tankar här G31 fantastiskt fin bil men skillnad för liten mot F11 i mitt tycke.
Jag lät bli att kika på X3 då som du säger den ej finns som hybrid än.

Så Volvo gör nog om marknaden lite med sina nyare modeller.
BMW ägare är inte de som byter till annat märke i första taget
av Nect
#1220038
Beställt T5 AWD R-design.
Solid vit
Teknikpaket
Klimatpaket Volvo on call
Parkeringskamera 360
Tonade rutor
Akustik rutor

Leverans v.11

Men såg precis på skatteverkets hemsida att de för modellåret 2018 har sänkt förmånsvärdet på XC60 T8 R-design med nästan 1000:- per månad, så nu funderar jag på att byta till en T8...
av mac123
#1220045
Nect; läser att du har leverans vecka 11, när beställde du?
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1220081
Jup, fin fint med den sänkningen =)
Supermiljöbil skall såklart premieras :mrgreen:

Lägre förmånsvärde och i närheten av en halvering på mina bränslekostnader är väl ungefär vad jag förväntar mig
av snowsucker
#1221434
Hmm, nu när jag loggar in på min Volvo står det att bilen är levererad. Det har jag inte märkt... sista budet innan var lev v4, och den stod som ”på väg till din Volvohandlare”. Någon julpraktikant som sluntit på knapparna? Ingen annan som råkat ut för samma?
av PartyNordmann
#1221437
Tråkigt nog inte! Ingen uppdatering sen 5/10, och fortfarande leverans beräknad vecka 11. 16 av 26 veckors väntande avklarat!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Stromrider
#1221875
Samma här.. när jag loggar in på mina sida. Då står levererad..
Men har inte hört från åf... ska ringa upp de idag...
av Stromrider
#1222121
Hade prata med ÅF igår, och fick svar..
och den svar jag fick från de är jag inte så nöje med det..
så sa ÅF, Tekniker har inte gått genom och fixa ordning på bil ännu.... :evil: :evil:
bilen står hos bilia i segeltorp sedan 19/12/2017..
och försälja var helt tyst från telefon.....
och nu har han lova mig ska levera nu på fredag..
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 228

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]