Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Takko
#1200682
Beställt en T5 AWD inscription för 2 veckor sen och här spekulerades det om december. Känns tidigt när man läser denna tråd!! :(
av OlofTV
#1200688
Jag är i samma läge som er andra.
Hur funkar det med det faktum att jag fått min nuvarande bil värderad för leverans i december?
Skall den värderas om eller har jag rätt att hävda att priset skall stå kvar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Takko
#1200951
OlofTV skrev:Jag är i samma läge som er andra.
Hur funkar det med det faktum att jag fått min nuvarande bil värderad för leverans i december?
Skall den värderas om eller har jag rätt att hävda att priset skall stå kvar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag fick 500 mil att köra på fram tills det var dags och bilen värderades efter 7000 mil i stället för 6500 mil som den gått nu, tycker det var ganska ok.
av Falken79
#1201515
Beställt en T5 R-design, har hela tiden haft v41 som leverans och det håller de för den står nu hos handlaren. Beställde v.27 tror jag. Kanske är dieseln som har extrema leveranstider.
av ForceWalker
#1201837
Jag förstår inte hur min bil kan bli tillverkad så mycket senare.
Beställde min Vecka 32 den 11augusti, har leveransdatum mitten av mars nu.
En D4 inscription.
Volvo måste ha kraftiga problem med Inscription för jag hör ju att folk får sina momentum bilar.
Är det någon annan här som beställt Inscription?
av PartyNordmann
#1201842
ForceWalker skrev:Jag förstår inte hur min bil kan bli tillverkad så mycket senare.
Beställde min Vecka 32 den 11augusti, har leveransdatum mitten av mars nu.
En D4 inscription.
Volvo måste ha kraftiga problem med Inscription för jag hör ju att folk får sina momentum bilar.
Är det någon annan här som beställt Inscription?
Min säljare kan bekräfta att det är problem för oss som beställt Inscription. Momentum och R-Design påverkas inte.

Frågan är vad man skulle få för leverans om man la en beställning på Momentum nu och försöker matcha tillbehören så att den blir typ som nuvarande beställning!?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av ForceWalker
#1201847
PartyNordmann skrev:
ForceWalker skrev:Jag förstår inte hur min bil kan bli tillverkad så mycket senare.
Beställde min Vecka 32 den 11augusti, har leveransdatum mitten av mars nu.
En D4 inscription.
Volvo måste ha kraftiga problem med Inscription för jag hör ju att folk får sina momentum bilar.
Är det någon annan här som beställt Inscription?
Min säljare kan bekräfta att det är problem för oss som beställt Inscription. Momentum och R-Design påverkas inte.
Frågan är vad man skulle få för leverans om man la en beställning på Momentum nu och försöker matcha tillbehören så att den blir typ som nuvarande beställning!?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja det kan man ju undra, som skrivits innan är det väl träinläggen som är försenade, men låter ju helt otroligt att jag får min typ 5 månader senare, har träleverantören brunnit upp eller något!?
Dom borde sätta ihop ett brev som går ut till alla som beställt inscription.
av Tanse
#1201878
Njae, jag tror inte att det är bara träinläggen som gör det. Jag har en xc60 Inscription på beställning men med Metal Mesh-trim som också är sen.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 226

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]