Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av X3JA
#1198438
Saxat från forumet swedespeed.com:

"Apparently, Volvo had forecast the XC60 T8 to account for 7% of total sales across all model, but pre-orders are coming in at 15%. Hopefully they're able to adjust their manufacturing process to keep up."

"... Linear Lime inlays is out of stock."

"They advise that it is a production constraint at the Swedish factory building the XC60, and only affects that model. (XC60 selling very well, and as noted previously, the T8 trim selling much more than expected.)"


Så ifall man inte vill riskera bli drabbad av stora förseningar bör man antingen försöka kompromissa med en redan byggd modell, eller välja bort T8.


Enligt http://www.flyvolvo.com/XC60accessories.pdf är både Polestar & styling kit försenade.
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1198451
Jag har fått besked om att de ställer om produktionen för att bättre kunna hantera kundorder.
Sedan är det ju brist på både driftwood och linear lime sedan ett tag tillbaks.

R-design drabbas ju inte av dessa två, men att som ovan göra en forecast på 7% och preorders ligger på 15% av T8
Då har man missbedömt marknaden rätt markant.

Diesel har fått på nöten i över ett år så det krävs det ingen större fundering för att förstå varför T8 ökar kraftigt.
Lägre förmånsvärde än en T5/T6 och möjligheten att känna att man gör skillnad samt är lite mer "miljöeffektiv"
(Sedan i realiteten att batteri inte är speciellt miljövänligt att fabricera, det är något helt annat)

Hoppas på snar bättring och enligt säljare finns det fortsatt förhoppning om leverans detta året.
Men leveransvecka är stängt tillsvidare när de vet vad som är möjligt och kan utlovas, misstänker att de justeras i tilldelningarna / land.
av Apjon
#1198626
Vålvå skrev:Leveranstiden enligt Volvos hemsida är nu februari.
Ser du det när du loggar in på minvolvo? Jag ser fortfarande inget datum där...
av Apjon
#1198815
PartyNordmann skrev:
Apjon skrev:Ok, tack. Fast det där verkar ju gälla förmånsbilar för Volvoanställda?!?
https://m.volvobil.se/times/

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jaa? Googlar man volvobil.se så är det vad jag förstår en sida för volvoanställda? Man kan ju hoppas att de får bilarna efter att vi i pöbeln fått våra?
av PartyNordmann
#1198827
Apjon skrev:
PartyNordmann skrev:
Apjon skrev:Ok, tack. Fast det där verkar ju gälla förmånsbilar för Volvoanställda?!?
https://m.volvobil.se/times/

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jaa? Googlar man volvobil.se så är det vad jag förstår en sida för volvoanställda? Man kan ju hoppas att de får bilarna efter att vi i pöbeln fått våra?
Tveksamt! Min säljare bekräftar att det står februari/mars i hans system också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Apjon
#1198833
PartyNordmann skrev: Tveksamt! Min säljare bekräftar att det står februari/mars i hans system också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
ja då är det bara att hoppas att min säljare inte ljuger om v51 för min del, det räcker med hyrbil i 3 månader......
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 227
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]