Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LaserJet
#1195929
Jag är rejält irriterad, enligt säljare oktober/november och själv drog jag till med november/december.
Nu uppdateras det idag med leveranstid till v12 (ändras hela tiden 3 veckor på 5minuter), 2018

Inte har jag någon brådska att byta men är det något jag har svårt att klara av så är det dumheter som detta.
Man beställer en bil för en herrans massa pengar och utlovas leverans om ca 6-8 veckor från idag, så blir det ytterligare 21veckor till.

Här finns utrymme för stora förbättringar
Vi får se hur jag gör, eventuellt avbeställer jag bilen så att någon annan som får sin bil tidigare istället...
Superdåligt! :evil:
av fordfairlane
#1195932
Såg ditt inlägg och var tvungen att logga in och kolla min leverans.. Hade fått v48 sen tidigare men nu är den flyttad till v9 2018... Sjukt irriterande om detta stämmer.
av Joffapoffa
#1195933
Samma sak här med leveranstiden. Gick upp från vecka 50 till 10 under tiden jag läste den här tråden. Inte så kul då planen va att ta bilen till fjällen på julsemestern.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1195935
Som säljare ska man såklart inte lova guld och gröna skogar, skadar bara förtroendet. Dock i kontrast var väl väntetiden på de första XC90 T8 typ 1,5 år...?
Senast redigerad av 1 fjohan82, redigerad totalt 0 gånger.
av fordfairlane
#1195936
ForceWalker skrev:Min har nu ändrats till vecka 13 :cry:
Min säljare sa dock Januari/februari till mig när jag beställde i början av Augusti.
Min säljare sa okt/nov till mig. Har en tjänstebil som ska bytas in så det ska bli intressant vad som händer med värdet på den samt de merkostnader jag de facto kommer få om den nya leveranstiden stämmer.
av Wai
#1195937
Hej.
Undrar om det går att häva beställningen så man kan titta efter något annat.
vi måste ha 2 bilar går väl att få ihopp det kortare stund men 3 mån extra
blir jobbigt allra helst på vintertid med ungar o beredskapsarbete (snösvengen).
Och sommarbilen är bara att glömma i halka går inte att köra då.
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1195939
Jag sitter också med tjänstebil som skall bytas in.
Kommer att kolla mina alternativ imorgon, blir diskussion med frun ikväll (hon märkte att jag var lite upprörd..)

Klart man kan häva beställningen, vi snackar inte 3-4 veckor hit eller dit, för mig är det över >20 veckor mer...
Nä nu skall jag tagga ner lite är lite väl upprörd känner jag hehe :shock:
av Manhood
#1196101
"Min Volvo" verkar inte stämma alls.
Jag fick när jag beställde min besked om okt-nov. Sen ändrades den till v 38 men slutade med att jag fick bilen igår och då har den stått på bilfirman i 1.5 vecka.
Loggar jag in står det fortfarande att den är på väg till handlare.
av OlofTV
#1196106
Igår ändrades min status från v.50 till v.11
Jag kollade med min försäljare och i hans system stod den kvar som leveransklar v.49-50.

Det är ju flera här som antytt att "Min Volvo" inte är så exakt...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 226
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]